دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » جامعه » خطیب جمعه یزد: سپاه از «مقدسات» و پایه‌های نظام است

خطیب جمعه یزد: سپاه از «مقدسات» و پایه‌های نظام است

کد خبر: 7256

ایسنا نوشت: آیت الله ناصری گفت: دشمنان انقلاب می خواهند آن چیزهایی که باعث قدرت این انقلاب است را با تحریم‌های خود از جمله موضوعاتی که اخیراً در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کردند، از میان بردارند ولی غافل هستند که هرگز نمی‌توانند به مقصود خود برسند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد سپاه پاسداران و نیروی مردمی بسیج را از مقدسات و پایه‌های حکومت اسلامی خواند و تاکید کرد: اگر با همدلی در مسیر الهی حرکت کنیم بنا بر وعده الهی در این میدان پیروز خواهیم شد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امروز در خطبه‌های آخرین جمعه دیماه ۱۴۰۱ در مسجد ملا اسماعیل میعادگاه نماز جمعه یزد ضمن سفارش نمازگزاران به تقوی و پرهیز از گناه، به آیه ۳۳ سوره توبه «یُرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَی اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ یریدون» که در سوره صف نیز تکرار شده است، اشاره و اظهار کرد: براساس این آیه، «کافران می‌خواهند که نور خدا را با دهانشان (به نَفَس تیره و گفتار جاهلانه خود) خاموش کنند ولی خدا نگذارد تا آن که نور خود را در منتهای ظهور و حد اعلای کمال برساند، هر چند کافران ناراضی و مخالف باشند.» وی گفت: هرچند دشمنان تلاش می‌کنند که نور انقلاب اسلامی ایران را خاوش کنند ولی اراده خداوند بر این است که این انقلاب پایدار بماند.

آیت اللهناصری ادامه داد: دشمنان انقلاب می خواهند آن چیزهایی که باعث قدرت این انقلاب است را با تحریم‌های خود از جمله موضوعاتی که اخیراً در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کردند، از میان بردارند ولی غافل هستند که هرگز نمی‌توانند به مقصود خود برسند.

وی با اشاره به ثاثیر سپاه و بسیج با فرماندهی مقام معظم رهبری در صیانت از کشور خودمان و حریم دیگر کشورهای اسلامی، عنوان کرد: دشمن در حربه‌های خود مقابل ایران اسلامی ناکام مانده است لذا در پارلمان اروپا بحث تحریم سپاه پایداران را به عنوان یکی از بازوهای نظامی ایران مطرح می‌کند.

وی با اشاره به پیشرفت ایران در تمام زمینه‌ها، گفت: دشمن این پیشرفت را مانع استعمارگری خود بر سایر کشورها می دانند هرچند که ایران سر جنگ با هیچ کدام از این کشورها ندارد.

خطیب جمعه یزد سپاه و نیروهای نظامی و مردمی کشور و ولایت فقیه که چتر آن بر سر ماست را از مقدسات و پایه‌های نظام و حکومت اسلامی خواند و گفت: ما در مسیر الهی پیش می رویم و اینها ابزار و وسایل حرکت در این مسیر هستند لذا بنا بر وعده الهی، قطعاً دشمن در این حرکت نیز مغموم خواهد بود.

وی با اشاره به دوران حضور امام راحل(ره) در پاریس و مقالات و تحلیل مجلات ایتالایی در مورد اوضاع آن زمان، گفت: براساس این تحلیل‌ها، وجه تمایز امام (ره) با شاه پهلوی، توکل به خداوند و ائمه اطهار(ع) و همراهی مردم با این انقلاب بود و در حالی که همه کشورها حامی حکومت پهلوی بودند ولی به خواست خدا و با همراهی مردم و رهبری امام، این انقلاب پیروز شد لذا امروز نیز همراهی و مشارکت مردم با این نظام و انقلاب و اتکا به خداوند باعث پیروزی در این مسیر الهی خواهد بود.

آیت الله ناصری تاکید کرد: هر اندازه توطئه‌ها و فشارهای دشمنان سخت‌تر شود ولی به فرموده قران کریم، با توکل و تقوی الهی و صبر می‌توانیم در این مسیر مقاومت پیروز باشیم، هر چند دشمن درک درستی از این موضوع ندارند.

امام جمعه یزد در پایان تاکید کرد: اگر مردم و دولتمردان انقلاب اسلامی به وظیفه خود در این مسیر الهی حرکت کنند و رضایت خداوند را در نظر بگیریم و پیروی حضرت سیدالشهدا(ع)‌ باشید، قطعاً خداوند ما را یاری و تمام توطئه‌های دشمنان را حنثی خواهد کرد.

روزنامه «جوان»: «تروریستی» خواندن سپاه، «اعلام جنگ» اروپا به ایران است / سپاه، «غیرت و ناموس» مردم ایران است

«پاس» تندروهای داخلی، «اسپک» دیپلمات‌های خارجی‌ / هم‌افزایی دو لبه قیچی برای «انزوای جهانی» ایران

۲۱۲۱۷

منبع: khabaronline-1721439

دسته بندی: جامعه
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید