دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » رشد ۲/۸ درصدی کلاهبرداری در سامانه سایبری اردبیل

رشد ۲/۸ درصدی کلاهبرداری در سامانه سایبری اردبیل

کد خبر: 7208

اردبیل- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: جرایم سایبری استان اردبیل افزایش ۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد که بیشتر آن‌ها مربوط به اختلافات خانوادگی است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی عصر چهارشنبه در نشست تخصصی هماهنگی تولید و انتشار محتوای پیشگیرانه از جرائم و آسیب‌های فضای مجازی اظهار کرد: جرایم سایبری استان اردبیل افزایش ۲.۷ درصدی را نشان می‌دهد که بیشتر آن‌ها مربوط به اختلافات خانوادگی بوده و ناشی از انتشار اکاذیب است.

وی با اشاره به ثبت ۶۲۳ فقره کلاهبرداری اینترنتی در اردبیل افزود: جرایم سایبری، نوظهور هستند و نقش رسانه‌ها در ارتقا آگاهی عمومی و پیشگیری از تخلفات و آسیب‌های اجتماعی بی بدیل است و به عنوان ناظران اجتماعی و مدعی العموم دوم عمل می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل بیان کرد: متاسفانه بسیاری از کسانی که شکاندار کانال های شبکه های اجتماعی شده اند هیچگونه سواد رسانه ای ندارد و بستر فضای مجازی را برای افراد حرفه ای نیز آسیب زا کرده اند که باید در این خصوص فعالان رسانه ای ورود کنند تا زمینه های ارتقا عمومی نسبت به مسائل حقوقی فراهم شود.

آفاقی ادامه داد: از رسانه‌ها تقاضا داریم با اختصاص بخشی از فضاهای انتشار خود به اخبار و وقایع حقوقی و بازنشر محتواهایی که از ناحیه دستگاه قضایی استان به دست آنها می‌رسد، برای کاهش انحرافات و آسیب‌های اجتماعی و سایبری همکاری کنند.

وی از راه اندازی کلینیک‌های حقوقی در دانشگاه‌های استان در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: این کلینیک‌ها برای ارایه خدمات مشاوره حقوقی به افراد بی بضاعت، توانمندسازی دانشجویان برای ارایه خدمات حقوقی و راه اندازی کلینیک‌های مشابه در تشکل‌های مردمی راه‌اندازی خواهند شد.

کد خبر 5686153

منبع: mehrnews-5686153

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید