پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » شهید نواب صفوی جریان ساز بود

شهید نواب صفوی جریان ساز بود

کد خبر: 7155

قم- همرزم شهید نواب صفوی گفت:شهید نواب صفوی جریان ساز بود همانند علامه بهبهانی و شیخ انصاری که در حوزه علمیه جریان ساز بودند او نیز در راستای پیروزی انقلاب اسلامی جزیان سازی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی عبدخدایی عصر سه شنبه در مراسم شصت و هفتمین سالگرد شهادت «سید مجتبی نواب صفوی» و یارانش که در آرامستان وادی السلام قم برگزار شد در سخنانی با تجلیل از شخصیت شهید نواب صفوی اظهار داشت: نواب صفوی نسبت به مسائل دینی و مذهبی دغدغه مند بود و وقتی غائله احمد کسروی پیش آمد، درس و حوزه را در نجف اشرف تعطیل کرد و ایران آمد تا پاسخ حرف‌های سخیف این فرد را بدهد.

همرزم شهید نواب صفوی عنوان داشت: عالمای نجف شهید نواب صفوی را در رسیدن به ایران کمک کردند تا او بتواند به وظیفه اش عمل کند و غائله کسروی را پایان دهد.

وی بیان داشت: احمد کسروی در ملاقاتی که با شهید نواب صفوی داشت نسبت به موضوع شفاعت سیدالشهدا (ع) و ائمه معصومین حرف‌های نادرستی مطرح کرد و گفت در قرنی که شاهد هستیم اتم در حال شکافتن است شیعیان هنوز به دنبال معجزه از آهن هستند که منظور او ضریح ائمه معصومین بود و شهید نواب صفوی به او اینگونه پاسخ داد که وقتی عکس فرزند و عزیزت را می بوسی آیا در حال بوسیدن کاغذ هستی یا بدین طریق محبت خود را اظهار می‌کنید و بوسه ما به ضریح سیدالشهدا (ع) اینگونه است و حسین (ع) آزاده ای است که اگر مسیحی و یهودی و بودایی منصف بداند که چگونه مردانه جنگیده است مجذوب او خواهد شد.

عبدخدایی ابراز داشت: در روزهایی که کمونیسیم و سوسیالیست دنیا را گرفته بود امام راحل وقتی انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند فرمود جمهوری اسلامی، نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم و شهید نواب صفوی نیز دقیقاً همان حرف‌های امام راحل را به زبان داشت هر چند که به اندازه امام راحل علم نداشت.

وی تصریح کرد: شهید نواب صفوی جریان ساز بود همانند علامه بهبهانی و شیخ انصاری که در حوزه علمیه جریان ساز بودند.

کد خبر 5685406

منبع: mehrnews-5685406

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید