پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » افزایش ۳۶۰ درصدی بودجه شهرداری منطقه ۸ تبریز طی سال آینده

افزایش ۳۶۰ درصدی بودجه شهرداری منطقه ۸ تبریز طی سال آینده

کد خبر: 7144

تبریز- شهردار منطقه ۸ تبریز از افزایش ۳۶۰ درصدی بودجه شهرداری این منطقه طی سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا جان‌فشان نوبری عصر امروز سه شنبه در دهمین نشست از سلسه نشست‌های مدیران شهرداری تبریز با اصحاب رسانه اظهار داشت: بودجه سال‌جاری منطقه ۸ تبریز، ۲۴۵ میلیارد تومان است که این رقم در سال آینده با افزایش ۳۶۰ درصدی به ۷۵۰ میلیارد تومان می رسد.

وی ادامه داد: بودجه سال آینده برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود که ۵۹۰ میلیارد تومان آن مربوط به پروژه های عمرانی بوده و ۱۵۸ میلیارد تومان مربوط به هزینه جاری است. در سال آینده ۷۹ درصد بودجه صرف پروژه های عمرانی می شود و تنها ۲۱ درصد در بخش های جاری هزینه خواهد شد.

شهردار منطقه ۸ تبریز درخصوص میزان تحقق بودجه سال جاری این منطقه نیز گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۳ درصد تحقق بودجه داشتیم که ۸۰ درصد آن درآمدهای نقدی و مابقی شامل درآمدهای غیرنقدی و انتقالی می شود.

افزایش ۳۶۰ درصدی بودجه شهرداری منطقه ۸ تبریز طی سال آینده

ساماندهی میدان شهید بهشتی بعداز سال ها بلاتکلیفی

جان فشان از ساماندهی میدان شهید بهشتی بعداز سال ها بلاتکلیفی و وضعیت نامناسب خبر داد و افزود: شاهد آسیب های مختلف اجتماعی در این میدان بودیم که دفتر کار ما در این میدان مستقر شد و با تلاش عوامل شهرداری منطقه ۸ تبریز این میدان بعداز سال ها سرو سامان یافت.

وی ابراز داشت: سرویس های بهداشتی و خانه مادر و کودک این میدان نیز ساماندهی شده است. تاکنون شش میلیارد تومان برای ساماندهی این میدان هزینه شده و با تزریق چهار میلیارد تومان دیگر طی سال آتی وضعیت این میدان بهتر نیز خواهد شد. بنا داریم طی سال آینده خیابان های منتهی به میدان شهید بهشتی نیز ساماندهی شود.

جان فشان در خصوص مهمترین پروژه های شهرداری منطقه ۸ تبریز طی سال آینده گفت: ساماندهی یخچال صادقیه، ایمن سازی بازار تبریز در برابر آتش سوزی، احیای درب های تاریخی بازار تبریز، اجرای چند پروژه سنگ فرش و تکمیل فرهنگسراها از مهمترین پروژه های این منطقه شهرداری در سال آینده است.

افزایش ۳۶۰ درصدی بودجه شهرداری منطقه ۸ تبریز طی سال آینده

احداث پارکینگ طبقاتی در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی(ره) تبریز

وی از احداث پارکینگ طبقاتی در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی(ره) تبریز خبر داد و افزود: این منطقه از شهر تبریز ترافیک سنگینی به جهت پارک خودروها در خیابان دارد و نیاز به احداث پارکینگ در آن منطقه احساس می شود، برای حل این مشکل بنا داریم پارکینگ طبقاتی در ضلع جنوبی مصلی با اعتباری حدود ۵۰ میلیارد تومان در سال آینده احداث کنیم.

وی سپس گفت: بیشترین مساجد در حوزه ما قرار دارد و با دستور شهردار تبریز سرویس بهداشتی تمامی مساجد ساماندهی می شود.

شهردار منطقه ۸ تبریز در خصوص تملک خانه باقرخان گفت: این پروژه با همکاری میراث فرهنگی به صورت ۵۰ درصد به ۵۰ درصد اجرا می شود.

کد خبر 5685186

منبع: mehrnews-5685186

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید