جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاهای گلستان

اجرای طرح یاریگران زندگی در روستاهای گلستان

کد خبر: 7123

گرگان- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: طرح یاریگران زندگی با هدف پیشگیری و مصونیت زنان، نوجوانان و جوانان از دام اعتیاد در روستاهای گلستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طالبی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: طرح یاریگران زندگی با هدف پیشگیری و مصونیت از اعتیاد در روستاهای استان گلستان آغاز شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان افزو د: استان گلستان به همراه سه استان سمنان، خراسان جنوبی، اردبیل به عنوان استان پایلوت در طرح یاریگران روستایی قرار گرفته است.

طالبی بیان کرد: در طرح یاریگران زندگی، هیئتی متشکل از امام جماعت روستا، دهیار، مسئولان آموزش روستا، اعضای شورا، فرمانده پایگاه بسیج روستا، سه نفر از جامعه نخبگانی و معتمدان روستا به انتخاب شوراها و بهورز روستا پای کار خواهند آمد و با برگزاری جلسات دوره‌ای و ارائه طرح‌های خلاقانه به پیش گیری از اعتیاد در جامعه روستایی کمک خواهند کرد.

وی توضیح داد: طرح یاریگران روستا طرحی روستاپایه و روستامحور است که با برگزاری جلسات دوره‌ای منطبق با شرایط روستا، آسیب‌های حوزه مواد مخدر در روستا بررسی می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان گفت: طرح یاریگران روستا در شهرستان‌های کلاله، کردکوی و گنبدکاووس آغاز شده و به مرور در دیگر شهرستان‌های گلستان اجرا خواهد شد.

طالبی تصریح کرد: طرح یاریگران روستا در سه مرحله و در سه سال انجام خواهد شد که در سال اول و دوم ۳۰ درصد روستاها که شامل ۳۰۰ روستا می‌شود و در سال سوم ۴۰ درصد روستاهای استان که ۴۰۰ روستا خواهد بود را پوشش می‌دهد.

کد خبر 5684884

منبع: mehrnews-5684884

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید