سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » فرآیند صدور مجوز کودکستان‌ها در البرز تسریع یابد

فرآیند صدور مجوز کودکستان‌ها در البرز تسریع یابد

کد خبر: 7090

کرج- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: فرآیند صدور مجوز کودکستان‌ها با هدف ارائه محتوای آموزشی و تربیتی مناسب و نظارت بر این مراکز در استان باید تسریع یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجرگشت پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست قرارگاه جهادی «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» استان البرز، با اشاره به اینکه کودکستان‌ها باید برای ادامه فعالیت از آموزش و پرورش مجوز بگیرند، اظهار کرد: این اقدام برای تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با هدف آماده‌سازی کودکان برای ورود به نظام آموزش و پرورش رسمی و عمومی کشور انجام می‌شود.

وی بیان کرد: تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ اساسنامه آن به دستگاه‌های ذیربط در دستور کاری قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: آموزش و پرورش متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی محسوب می‌شود، وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آن را برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: از تاریخ تاسیس و آغاز به فعالیت رسمی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ دستورالعمل‌ها و مقررات، تمامی مهدهای کودک، کودکستان‌ها، مراکز پیش دبستانی و سایر مراکز نگهداری و آموزش کودکان در بخش دولتی، غیردولتی، عمومی و خصوصی مکلفند وضعیت خود را با مقررات و دستورالعمل های ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق دهند و نسبت به دریافت مجوزهای ضروری از آموزش و پرورش اقدام کنند.

حجرگشت گفت: ماموریت این سازمان، سیاست‌گذاری، استانداردسازی، کمک به تولید محتوای متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی و در نهایت ایجاد یک نظام هدفمند است.

وی اظهار کرد: اقدامات وزارتخانه ای در زمینه ارتقای کیفیت کودکستاها براساس فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و اجرایی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: تا کنون ۲۸۱ درخواست برای صدور مجوز از سوی موسسان کودکستاه‌های فعال در استان به آموزش و پرورش البرز داده شده است که باید با هماهنگی داخلی و وزارتخانه ای زمینه سرعت بخشی در صدور مجوز کودکستان‌ها در استان فراهم شود.

وی تصریح کرد: ماموریت این سازمان، سیاست‌گذاری، استانداردسازی، کمک به تولید محتوای متناسب با ارزش‌های انقلاب اسلامی و در نهایت ایجاد یک نظام هدفمند است.

حجرگشت متذکر شد: وظیفه هدایت، نظارت و ارزیابی واحدهای ارائه دهنده خدمات فرهنگی و آموزشی به کودکان برعهده سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک قرار داده شده تا یک نظام مشترک، باثبات و هدفمند، بین نهادهای ذی‌ربط برقرار سازد.

کد خبر 5684714

منبع: mehrnews-5684714

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید