دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کشف ۶ تن چوب قاچاق در شاهرود/۴ تبعه خارجی دستگیر شدند

کشف ۶ تن چوب قاچاق در شاهرود/۴ تبعه خارجی دستگیر شدند

کد خبر: 7084

شاهرود- رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود از شناسایی و کشف شش تن چوب قاچاق از نوع تاغ در شاهرود خبر داد و گفت: در این راستا چهار تبعه خارجی دستگیر شدند.

محمد رضا کشاورزیان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه روز گذشته قاچاق درختچه تاغ و تخریب محیط زیست در محور طرود- شاهرود گزارش شد، ابراز داشت: در پی این گزارش بلافاصله اکیپی همراه نیروی انتظامی برای بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ضمن بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع و احتمال هر نوع اتفاقی طی انجام یک عملیات مشترک متهمان این پرونده بلافاصه در حاشیه کویر به دام مأموران افتادند، افزود: چهار تبعه خارجی دستگیر شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود با بیان اینکه از این افراد شش تن چوب قاچاق از نوع درختچه تاغ کشف و ضبظ شده است، ابراز داشت: ارزش تقریبی این محموله طبق نظر کارشناسان منابع طبیعی شش میلیارد ریال عنوان شده است.

کشاورزیان با بیان اینکه تخریب و آسیب به محیط زیست و منابع طبیعی به هیج عنوان قابل جبران نیست، تصریح کرد: حتی قطع و نابودی یک درخت نیز می‌تواند برای یک منطقه مشکلات عدیده ایجاد کند لذا یگان حفاظت علیرغم وسیع بودن عرصه، منطقه را به دقت تحت نظر دارد و با هر گونه موارد آسیب به درختان برخوردهای لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: گونه درختچه تاغ یکی از درختان ارزشمند کویری محسوب می‌شود که می‌تواند از فرسایش بادی و بروز خسارت به زیرساخت‌های مهم و ایجاد مشکلات خاص برای سکنه روستاهای حاشیه کویر به طور چشمگیری جلوگیری کند لذا حفاظت از آن در اولویت است و علاوه بر آن همه ساله در مناطق کویری شهرستان درختچه تاغ نیز کاشته می‌شود تا به احیای منابع طبیعی کمک کرده باشیم.

کد خبر 5684693

منبع: mehrnews-5684693

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید