پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اجرای بیش از ۶۲۰۰ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گلستان

اجرای بیش از ۶۲۰۰ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گلستان

کد خبر: 7042

گرگان- مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از اجرای بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ساوری عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: از ابتدای فروردین‌ماه لغایت پایان آذرماه سال جاری تعداد ۶ هزار و ۲۵۸ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان مانند، مراکز اقامتی، پذیرایی و مجتمع‌های خدمات رفاهی انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اضافه کرد: از این تعداد بازدید، چهار هزار و ۵۴۶ مورد مربوط به مراکز اقامتی، هزار و ۶۵ بازدید از رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین‌راهی و ۶۴۷ مورد مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی استان است.

ساوری بیان کرد: علاوه بر این نظارت‌ها که توسط کارشناسان حوزه گردشگری اجرایی می‌شود برگزاری گشت‌های مشترک دستگاه‌های اجرایی در همه شهرستان‌های استان یکی از اولویت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در همه ایام سال است.

وی با تأکید بر این‌که بخشی از چالش‌های گردشگری به دلیل‌عدم نظارت مناسب و کافی است، افزود: در راستای ایجاد خودمراقبتی از تأسیسات و واحدهای گردشگری استان تیم‌های نظارتی با حضور نماینده انجمن‌های تأسیسات گردشگری و کارشناسان اداره‌کل تشکیل به نظارت و سرکشی از واحدهای گردشگری سطح استان می‌پردازند.

گفتنی است گلستان در حال حاضر ۶۳۸ تأسیسات گردشگری شامل ۲۸ هتل، ۱۱ هتل‌آپارتمان، چهار مُتل، ۱۴۳ واحد اقامتی بوم‌گردی، ۲۶۲ خانه مسافر، ۱۴ مهمان‌پذیر، پنج پانسیون، ۴۴ واحد پذیرایی، ۲۹ سفره‌خانه سنتی، ۷۷ دفتر خدمات مسافرتی، یک مجتمع تفریحی گردشگری، ۱۴ مزرعه گردشگری، چهار مؤسسه آموزش گردشگری، یک مرکز اطلاع‌رسانی، یک زائرسرا دارد.

کد خبر 5683976

منبع: mehrnews-5683976

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید