یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » دوره تربیت مربی دختران «برهان» در قزوین برگزار می‌شود

دوره تربیت مربی دختران «برهان» در قزوین برگزار می‌شود

کد خبر: 7035

قزوین- دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین گفت: دوره تربیت مربی دختران «برهان» برای ایجاد یک منظومه فکری مطابق با معارف ناب اسلامی بعنوان پایه فکری مربی در استان قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، میلاد جباری اظهار کرد: الگوی تربیتی برترین آرزو که در دیدار رهبری با عوامل اجرایی و محتوایی در سال ۱۳۹۸ مورد توجه و تفقد معظم له قرار گرفته است و لذا الگوی برترین آرزو برای تربیت نیروی انسانی باید به یک نهضت فراگیر تبدیل شود، این دغدغه امروز ما است، اگر ما می‌خواهیم به آن تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم انقلاب به ان اشاره شده است، دست پیدا کنیم و به آن آمادگی برای ظهور حضرت بقیه الله (عج) برسیم، پیش نیازش این است که عقبه نیروی انسانی آن ساحت، تربیت شده و آمادگی پیدا کند.

وی افزود: با توجه به نقش مؤثر مربیان در حوزه تربیتی نوجوان و جوان و با هدف تبیین نیازمندی‌های فکری و عملیاتی آنان، مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی دوره تربیت مربی نوجوان و جوان دختران «برهان» برای دانشجویان، طلاب و فعالان فرهنگی و تربیتی استان قزوین برگزار می‌کند.

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین تصریح کرد: این دوره با هدف ایجاد یک منظومه فکری مطابق با معارف ناب اسلامی بعنوان پایه فکری مربی، توانایی ارتباط گیری مؤثر با نوجوان همراه با خلاقیت و توانایی انتقال مفاهیم به بهترین شیوه برای مخاطبین طراح ریزی شده است.

وی افزود: این دوره بر پایه دو محور معرفتی و مهارتی طراحی می‌باشد و برخی از سرفصل‌های دوره: معرفت شناسی، انسان شناسی و خداشناسی، تربیت توحیدی، تربیت، تمدن، اجتماع، تربیت جنسی، دشمن شناسی، روانشناسی نوجوان، ارتباط مؤثر، مهارت تفکر، الزامات تربیتی دختران، روش تدریس اعتقادات، ترک وابستگی، نحوه برخورد با متربی پرچالش، مبحث «جنسیت»،نقش بازی در تربیت و.. با حضور ۱۲ استاد مجرب استانی و ملی تنظیم شده است.

جباری ادامه داد: برخی از مزایای شرکت در این دوره استفاده از اساتید مجرب، عضویت منتخبان به شبکه مربیان و دعوت از برگزیدگان برای همکاری، صدور گواهینامه پایان دوره از سوی مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی (به شرط قبولی در آزمون پایانی) می‌باشد.

وی اضافه کرد: ویژگی‌ها و شرایط مخاطب ویژه دختران و بانوان استان قزوین و علاقه مند به فعالیت تربیتی دختران اعم از طلاب و دانشجویان محصل و یا فارغ التحصیل تمامی رشته‌ها و با شرایط سنی بین ۱۸ تا ۳۵ سال با توجه به محدودیت پذیرش، در گزینش اولیه بایستی پذیرفته شوند.

دبیر شبکه جوانان رضوی استان قزوین عنوان کرد: قالب‌های اجرایی این دوره به صورت مجازی و حضوری در طی ۶ هفته و در قالب ۵۴ ساعت برنامه ریزی شده است و کلاس‌های آموزشی این دوره در روزهای پایانی هفته برگزار می‌گردد و بنا به نیاز برنامه‌های جانبی نیز برگزار خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: علاقه مندان برای ثبت نام می‌توانند به سایت http://p.javanan.org/qazvin مراجعه نمایند و در صورت بروز مشکل فنی یا سوال در فرآیند ثبت‌نام، با شماره ۰۹۱۹۲۸۶۹۱۹۵ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ تماس بگیرند و مهلت ثبت نام تا این هم ۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ می‌باشد.

کد خبر 5683747

منبع: mehrnews-5683747

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید