دوشنبه، 17 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » طرح کنترل هرزآب و بذرپاشی در اراضی بیابانی سمنان اجرا شد

طرح کنترل هرزآب و بذرپاشی در اراضی بیابانی سمنان اجرا شد

کد خبر: 6918

سمنان- مسئول اداره بیابان منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: طرح کنترل هرزآب و بذرپاشی در ۱۰۰ هکتار از مناطق بیابانی جنوب این شهرستان با هدف احیای خاک و مقابله با فرسایش اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا حسینی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی منابع طبیعی سمنان با بیان اینکه طرح کنترل هرزآب و بذرپاشی در ۱۰۰ هکتار از مناطق بیابانی جنوب این شهرستان با هدف احیای خاک و مقابله با فرسایش اجرا شد، بیان کرد: دلازیان منطقه عملیاتی این طرح است.

وی با بیان اینکه کنتزل هرزآب‌ها با هدف ارتقای منابع زیرزمینی صورت می‌پذیرد، تاکید کرد: این عملیات سبب می‌شود تا آب به منابع آبی زیرزمینی جنوب شهرستان سمنان برسد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان سمنان با بیان اینکه در راستای حفاظت از خاک طرح کنترل هرزاب ها در این شهرستان اجرا شده است، تاکید کرد: عملیات بیولوژیک با استفاده از گونه‌های تاغ و آتریپلکس، اشنیان و قیچ با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی سال ۹۹ در این طرح اجرا شد.

حسینی با اشاره به نتایج طرح، تاکید کرد: با توجه به اینکه این منطقه فاقد پوشش گیاهی است، این طرح در مدیریت آب‌های سطحی مؤثر است و موجب افزایش پوشش گیاهی و حفاظت خاک در منطقه می‌شود.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌ها، این عملیات تا بهمن ماه سال جاری پایان خواهد یافت.

کد خبر 5682826

منبع: mehrnews-5682826

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید