یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » هفدهمین نشست «زبان‌شناخت» در حوزه هنری برگزار می‌شود

هفدهمین نشست «زبان‌شناخت» در حوزه هنری برگزار می‌شود

کد خبر: 6916

هفدهمین نشست از سلسله‌نشست‌های «زبان‌شناخت» فردا دوشنبه ۲۶ دی توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفدهمین نشست از سلسله‌نشست‌های «زبان‌شناخت» با موضوع «خدمات متقابل زبان فارسی و نگارگری قدیم ایران» فردا دوشنبه ۲۶ دی توسط دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری برگزار می‌شود.

این‌برنامه با حضور هادی بابایی فلاح پژوهشگر فرهنگ و هنر و نقاشی قدیم ایران و مهدی صالحی به‌عنوان مجری کارشناس همراه است.

نگارگری ایران در دوره‌های اوج این‌هنر، تصویرسازی متون علمی، ادبی و تاریخی بوده است. ذات دل انگیز و رویاگونه این هنر موجب شده است تا مهم‌ترین آثار باقی مانده از نگارگری قدیم ایران، به تصویرسازی متون ادبی شاخصی مثل شاهنامه، خمسه نظامی و گلستان و بوستان سعدی تعلق داشته باشد. به این ترتیب، نگارگری قدیم ایران که شاخص ترین نماینده هنرهای تجسمی ایران در جهان است، پیوندی ذاتی با زبان فارسی دارد. بر اساس ریشه‌های ذاتی هنر نگارگری و زبان فارسی، این نشست به مرور اجمالی پیوندهای ریشه دار میان شاهکارهای زبان فارسی و نگارگری قدیم ایران و مرور چگونگی این پیوندها و بحث درباره بده بستان های میان آنها اختصاص خواهد داشت.

هفدهمین نشست از سلسله نشست‌های «زبان‌شناخت» فردا دوشنبه ۲۶ دی از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در سالن صفارزاده حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

کد خبر 5682784

منبع: mehrnews-5682784

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید