شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تامین سوخت نانوایی ها و مراکز درمانی خراسان جنوبی

تامین سوخت نانوایی ها و مراکز درمانی خراسان جنوبی

کد خبر: 6907

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی از تامین سوخت دوم مورد نیاز نانوایی ها و مراکز درمانی استان خبر داد و گفت: توزیع کپسول گاز مایع در شهرستان‌ها از طریق استان‌های معین انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح یکشنبه در ستاد مدیریت بحران کشور که به صورت ویدئو کنفرانسی به ریاست وزیر کشور و با حضور تمامی استانداران برگزار شد، اظهارکرد: شب گذشته به دلیل افت شدید فشار گاز یک هزار و ۹۰۰ خانوار خراسان جنوبی گاز نداشته اند.

به گفته وی قطعی ها در بخش‌هایی از شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، طبس، بشرویه، نهبندان و بیرجند بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون مشکل گاز هم استانی ها رفع شده است، گفت: به همت شرکت گاز خراسان جنوبی در حال حاضر هیچ گونه قطعی گازی را در سطح استان نداریم.

قناعت با اشاره به پایش لحظه‌ای فشار گاز به جهت مدیریت شرایط و وضعیت نامطلوب استان، ادامه داد: صبح امروز فشار گاز در ورودی استان و شهر خضری دشت بیاض ۱۷۳ پی اس آی و در انتهای خط و شهر طبس ۶۰ پی اس آی بود ه است.

وی با بیان اینکه طبق آمار با کاهش میزان مصرف گاز در سه روز گذشته مواجه بوده ایم، افزود: با وجود سرمای بیش از حد هوا و ماندگاری این شرایط مردم همراهی خوبی داشته اند.

وی با بیان اینکه میزان مصرف گاز استان در روز پنجشنبه ۵.۶ میلیون مترمکعب بوده است، ادامه داد: روز جمعه ۴.۷ میلیون مترمکعب و روز شنبه با ۴.۶ میلیون مترمکعب شاهد روند کاهشی یک میلیون مترمکعبی بوده ایم.

وی با بیان اینکه از سه شنبه هفته گذشته تا امروز۴ جلسه مدیریت مصرف انرژی و ۵ جلسه مدیریت بحران در استان برگزار شده است، ادامه داد: تعطیلی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی به عنوان یکی از مصوبات ستاد مدیریت مصرف انرژی در استان اجرا شده است.

وی تصریح کرد: بنا به ابلاغ وزارت نیرو و شرکت برق منطقه‌ای، ما می‌بایست صنایع با مصرف بالای برق را از مدار خارج می‌کردیم تا کاهش ۳۰ درصدی در مصرف برق رقم بخورد که این اتفاق افتاد و شهرک‌های صنعتی نیز تعطیل شدند.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین تمرکز ما در بحث تأمین نان مردم بوده که در این راستا سوخت جایگزین در اختیار نانوایی‌های با مشعل دوگانه سوز قرار گرفته است، بیان کرد: چون نانوایی‌ها در دو نوبت پخت دارند، چنانچه شرایط ایجاب کند، شیفت کاری شأن افزایش خواهد یافت تا مشکلی نداشته باشیم.

به گفته وی؛ در حال حاضر در بحث تأمین آرد نانوایی‌ها هیچ مشکلی نداریم.

استاندار با تأکید بر اهمیت فعالیت بی وقفه مراکز بهداشتی و درمانی، خاطرنشان کرد: سوخت دوم مراکز بهداشتی و درمانی تأمین شده و این مجموعه ها همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

قناعت با بیان اینکه آماده سازی حسینیه‌ها و تکایا با تأمین نفت سفید و نفت گاز برای شرایط اضطراری انجام شده است، بیان داشت: توزیع کپسول گاز مایع در شهرستان‌ها از طریق استان‌های معین صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آمادگی برای توزیع نفت سفید در مناطقی که با قطعی گاز مواجه شوند، را داریم، گفت: تأمین سوخت مایع مرغداری‌ها و گلخانه‌ها و.. از جمله اقداماتی است که برای مدیریت شرایط موجود تدبیر شده است.

وی با تأکید بر ضرورت اطلاع رسانی بموقع از تشکیل کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مصرف انرژی گفت و اظهار داشت: این کمیته با حضور روابط عمومی استانداری، روابط عمومی شرکت گاز، صدا و سیما، اصحاب رسانه و … ضمن اطلاع رسانی دقیق و بموقع، فضای آرامی را در سطح جامعه ایجاد کرده اند.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز و مدیر دیسپچینگ شرکت گاز ایران به جهت پاسخگو بودن تماس‌های مکرر استان و همراهی‌های لازم، گفت: به جهت اهمیت موضوع، طی مکاتبه‌ای از وزیر نفت خواستیم موضوع اتصال استان به خط انتقال سیستان و بلوچستان از سمت نهبندان به دشتک زابل را در دستور کار قرار دهند.

قناعت افزود: حدفاصل نهبندان به زابل ۱۷۱ کیلومتر لوله گذاری لازم دارد که اگر محقق شود، گاز استان از این طریق هم می‌تواند تأمین شود.

وی متذکر شد: اجرای این پروژه، فشار خراسان جنوبی را از روی خراسان رضوی برمی دارد و تأمین گاز استان ما را نیز از دو گذر مقدور خواهد کرد.

به گفته وی؛ این اتصال در مدیریت شرایط بحرانی نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

کد خبر 5682799

منبع: mehrnews-5682799

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید