شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۱۰ تن علوفه برای تغذیه حیات وحش خراسان جنوبی توزیع شد

۱۰ تن علوفه برای تغذیه حیات وحش خراسان جنوبی توزیع شد

کد خبر: 6903

بیرجند- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: طی روزهای اخیر ۱۰ تن علوفه و دان برای حیات وحش خراسان جنوبی توزیع شده است.

اسدالله حاتمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به کاهش دمای هوا و سرمای شدید همه محیط‌بانان، رؤسای ادارات محیط زیست و تعدادی از کارشناسان به طور مرتب در مناطق حفاظت شده حضور پیدا می‌کنند تا مسائل و نیازهای حیات وحش را بررسی و آن را تأمین کنند.

مدیرکل محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی روزهای اخیر ۱۰ تن علوفه و دان (دان ویژه پرنده‌ها) برای حیات وحش توزیع شده است، بیان‌کرد: این توزیع در شهرهای قاین، زیرکوه، سربیشه، درمیان، خوسف (منطقه روبیات)، طبس و سرایان بوده است.

حاتمی افزود: البته تلاش ما بر این است که تنها در روزهای برفی و سرد سال علوفه توزیع کنیم و حیات وحش را زیاد به علوفه توزیعی وابسته نکنیم چرا که قدرت شکار و تأمین غذا در او حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه به همراه معاون استاندار بازدیدی از منطقه حفاظت شده درمیان داشتیم، گفت: خوشبختانه در این بازدید مشخص شد که حیات وحش در خراسان جنوبی از نظر تأمین غذا و آب هیچ‌گونه مشکلی ندارند.

تأمین نیاز سوخت پاسگاه‌های محیط بانی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی ادامه داد: حتی در صورت نبود آب در این روزها حیات وحش از برف موجود در منطقه برای آب مورد نیاز استفاده می‌کنند چرا که بسیاری از مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی اکنون پوشیده از برف است.

حاتمی در پاسخ به سؤالی در مورد سوخت مورد نیاز پاسگاه‌های محیط بانی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۸۰ درصد از پاسگاه‌های خراسان جنوبی از بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنند و ما به اندازه کافی ذخیره نفت سفید برای پاسگاه‌ها داریم.

وی گفت: تنها بخاری‌های دو- سه پاسگاه ما گاز سوز است که تاکنون گزارشی از وجود مشکل گرمایشی در این ایستگاه‌ها نداشته‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی یادآور شد: در مجموع مسئله حادی در حوزه تأمین علوفه، تأمین سوخت پاسگاه‌ها و یا آسیب به مزارع مردم در این روزهای سرد زمستانی توسط حیات وحش وجود ندارد.

کد خبر 5682684

منبع: mehrnews-5682684

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید