پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » کاهش ۵ درصدی وقوع جرائم سایبری در اردبیل

کاهش ۵ درصدی وقوع جرائم سایبری در اردبیل

کد خبر: 6898

اردبیل- فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: وقوع جرائم سایبری در ۹ ماهه سال جاری ۵ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ جواد تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: وقوع جرایم سایبری در ۹ ماهه سال جاری ۵ درصد کاهش یافته که ۹۴ درصد از پرونده‌های این حوزه توسط پلیس فتا استان کشف شده است.

وی با اشاره به افزایش میزان تعداد جرایم سایبری افزود: در ۹ ماهه امسال بیش از ۴۸ میلیارد ریال از هزینه‌های کلاهبرداری شده، توسط پلیس فتا به حساب مالباختگان عودت شده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با بیان اینکه تعداد کاربران فضای مجازی روزبه‌روز بیشتر می‌شود، گفت: هتک حیثیت و نشر اکاذیب با ۲۹ درصد، برداشت اینترنتی غیر مجاز با ۲۷ درصد و کلاهبرداری‌های رایانه‌ای با ۲۳ درصد عمده‌ترین جرایم رخ داده در استان است.

سرهنگ تقوی بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها در سال‌های اخیر مراقبت بهتری را از فرزندان خود داشته و جلوی وقوع جرایم در همان مراحل اولیه گرفته شده است.

وی افزود: همچنین در مدت یاد شده تعداد ۶ هزار و ۵۲۷ تماس با این مرکز گرفته شده و ضمن ارائه مشاوره به همشهریان این امر در پیشگیری از جرایم نیز بسیار مفید بوده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل خاطر نشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ در پلیس فتای مرکز استان اردبیل راه‌اندازی شده است و همکاران ما به صورت شبانه روزی پاسخگوی مردم هستند.

کد خبر 5682760

منبع: mehrnews-5682760

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید