یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۱۰۵ دوره آموزشی صنایع دستی در گلستان برگزار شد

۱۰۵ دوره آموزشی صنایع دستی در گلستان برگزار شد

کد خبر: 6886

گرگان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۰۵ دوره آموزشی صنایع‌ دستی برای هزار و ۲۱۹ نفر در گلستان برگزار شد.

به گزارش مهر، محمد جواد سواری شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ۱۰۵ دوره آموزشی صنایع دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای هزار و ۲۱۹ نفر اجرایی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، ۳۲ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۵۰۴ هنرمند از جمله رودوزی‌های سنتی، سوزن‌دوزی قزاق، هوش تجاری، برندسازی، کارگاه ترویجی ظرفیت سازی- نیازسنجی و مهارت آموزی برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین ۷۳ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۷۱۵ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های ابریشم‌بافی، معرق چوب، گلیم، لباس محلی و نواربافی کتول، چادرشب بافی و لباس محلی ترکمن در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد.

ساوری گفت: در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: تا پایان سال، اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: برندسازی، تبلیغات، بسته‌بندی، تولید محصول مطابق نیاز روز و سلیقه مخاطب از جمله کمبودهای حوزه صنایع‌دستی استان است که یکی از نیازمندی‌های رفع این ضعف‌ها آموزش و توانمندسازی است.

کد خبر 5682515

منبع: mehrnews-5682515

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید