سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مشترکان گاز با یک درصد کاهش مصرف مشمول سه درصد بخشودگی می‌شوند

مشترکان گاز با یک درصد کاهش مصرف مشمول سه درصد بخشودگی می‌شوند

کد خبر: 6853

تبریز-مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: مشترکان گاز با یک درصد کاهش مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مشمول سه درصد بخشودگی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نادر کمالی روز شنبه در گفت‌و گو با خبرنگاران با درخواست از مردم برای مصرف بهینه گاز خانگی، گفت: یک درجه کاهش دما در منازل ۶ درصد کاهش مصرف گاز را به دنبال دارد به طوری که کاهش دمای اتاق از ۲۰ به ۱۸ درجه سانتیگراد ۱۲ درصد صرفه جویی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این صرفه جویی انرژی در قبض گاز مشترکان دیده خواهد شد، افزود: تاکنون شرایط به گونه‌ای مدیریت شده که در بخش خانگی و تجاری نارضایتی پیش نیامده است.

کمالی با اشاره به اینکه مصرف گاز در تعطیلی روز جمعه با کاهش همراه بوده است، گفت: اما تعطیلی امروز، شنبه، متفاوت خواهد بود و اگر بتوانیم مصرف گاز را در آذربایجان شرقی ثابت نگه داریم به هدف تعطیلی روز جاری دست پیدا کردیم.

وی ادامه داد: ۶۷ درصد مصرف گاز کشور مربوط به مصرف خانگی است و اگر روند مصرف بیش از این افزایش یابد امکان قطع جریان گاز در آذربایجان شرقی وجود دارد.

کمالی از مردم استان خواست تا با مصرف درست و بهینه گاز از کاهش فشار گاز جلوگیری کنند تا همه هموطنان از امکان بهره مندی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

وی یادآور شد: افزایش مصرف گاز به صنعت استان نیز آسیب می‌زند؛ اکنون گاز صنایع گروه‌های «آ» و «ب» مثل کوره‌های آجرپزی قطع شده و در صورت افزایش مصرف، دیگر گروه‌های صنایع نیز ممکن است حائز شرایط قطع جریان گاز شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پایداری شبکه گاز منوط به نحوه مصرف مردم است، گفت: تأمین مصرف گاز خانگی دغدغه اصلی مسؤولان استان است و اگر لازم شد قسمتی دیگر از گاز بخش صنعت قطع خواهد شد.

کد خبر 5682285

منبع: mehrnews-5682285

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید