یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » «محبت» و «ادب» گمشده خانواده‌ها در مسیر تربیت است

«محبت» و «ادب» گمشده خانواده‌ها در مسیر تربیت است

کد خبر: 6850

خلخال- امام جمعه خلخال گفت: محبت و ادب ۲ گمشده خانواده‌ها در مسیر تربیت فرزندان و تعالی نسل آینده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کریم اسدی عصر شنبه در آئین گرامیداشت مادران و بانوان برتر خلخال اظهار کرد: جامعه بشری امروز نیازمند بازسازی و مرمت روابط فردی و اجتماعی و اصلاح الگوهای تربیتی است تا بتواند با محوریت محبت و داشتن ادب زمینه تربیت و تعالی فرزندان خود را به شکل شایسته فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در خانه فاطمه (س) و علی (ع) این ۲ عنصر در مسیر تربیتی امام حسن، امام حسین و حضرت زینب (س) موج می‌زند و ما باید با تأسی به این بانوی بزرگ اسلام و اسوه تقوا حضرت علی (ع)، مسیر تربیتی فرزندانمان را درست و شایسته تبیین کنیم.

امام جمعه خلخال تلاش نظام لیبرالیسم غرب را برای افول جایگاه زن و بی‌حرمتی به عظمت شخصیتی بانوان یادآور شد و گفت: بزرگترین خدمتگزاران به دین و بشریت همواره در دامن زنان پاک و حر تربیت یافته و در خدمت جامعه توانسته‌اند مسیر بالندگی را طی کنند.

حجت‌الاسلام اسدی ویژگی‌های حضرت زهرا (س) را ویژگی یک زن ممتاز در مسیر حمایت از شوهر و تربیت فرزندان با مدار و محور ولایتمداری، فداکاری و عنصر عشق و محبت عنوان کرد و افزود: در راه احیای دین و شریعت ما به چنین الگوها و معیارهای تربیتی نیاز داریم تا زنان و مادران شایسته برای آینده تربیت کنیم.

وی الگوی بی‌نظیر بانوان را بی‌بی ۲ عالم حضرت زهرا (س) عنوان کرد و ادامه داد: راه و روشی که آن حضرت برای خود برگزید، شایسته است الگو و سرمشق زندگی بانوان امروز قرار گیرد چرا که از هر سو هجمه برای شکستن عظمت و حریت بانوان مشاهده می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدی با انتقاد از بی‌نظمی و بی‌تفاوتی در مسیر تربیت فرزندان و مشاجره‌های لفظی بین والدین به عنوان عنصر تغییر رفتار فرزندان اظهار کرد: نباید اجازه دهیم تا این عناصر فرزندانمان را در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دهند.

امام جمعه شهرستان خلخال تصریح کرد: در شاکله تربیتی نسل آینده آنچه که محور و اساس است، یاد دادن و آموزش محبت و ادب است که گمشده بشریت محسوب می‌شود و خانواده‌ها باید فرزندانشان را با این ۲ عنصر از آسیب‌ها، دغدغه‌ها و نگرانی‌های روزگار دور نگه دارند.

کد خبر 5682287

منبع: mehrnews-5682287

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید