سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » تشییع سردار سلیمانی، اولین شکست برای آمریکا بود

تشییع سردار سلیمانی، اولین شکست برای آمریکا بود

کد خبر: 6838

دختر شهید سردار قاسم سلیمانی گفت: مراسم تشییع ایشان در خاک عراق حقیقتاً شگفت‌انگیز بود. این موضوع شکست و ضربه‌ای سنگین برای آمریکا بود. مساله‌ای که اتفاقات عجیبی را در عراق نیز سبب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، زینب سلیمانی دختر سردار قاسم سلیمانی، در گفتگو با برنامه «اینسایت»-Insight- شبکه پرس تی وی گفت: به نظرم آمریکایی‌ها هیچگاه تصور نمی‌کردند که نام شهید سلیمانی و عشق افکار عمومی به ایشان به نحو گسترده‌ای در قلوب همگان زنده شود. شهید سلیمانی در زمان حیات خود چندان فرد رسانه‌ای نبودند. از این رو مردم نیز چندان از اقدامات ایشان مطلع نبودند. گاه و بی گاه تصاویری از ایشان مثلاً در زمان حضورشان در منطقه منتشر می‌شد و یا مثلاً ایشان سخنرانی داشتند و این موجب می‌شد تا مردم جسته و گریخته از صحبت‌های ایشان و بخشی از فعالیت‌هایشان مطلع شوند.

وی ادامه داد: با این حال، حقیقت واقعی، و آن کار بزرگی که شهید سلیمانی انجام می‌داد برای هیچکس الا خودِ دشمن آشکار نبود. مکتب شهید سلیمانی و اقدامات میدانی ایشان همواره تبعات سنگینی را برای دشمن داشته و دارد. آمریکایی‌ها هیچگاه تصور نمی‌کردند که با ترور شهید سلیمانی، جوششی عظیم در کل کشورهای منطقه و حتی ورای آن ایجاد شود و نامِ شهید سلیمانی این‌طور گسترده بر سر زبان‌ها بیفتد و حتی آن‌هایی که ایشان را نمی‌شناختند هم با وی آشنا شوند.

سلیمانی گفت: اولین شکست آمریکا در ماجرای ترور شهید سلیمانی، تشییع باشکوه ایشان در کشور عراق بود. قبل از اینکه بخواهیم به تشییع میلیونی شهید سلیمانی در ایران بپردازیم، مراسم تشییع ایشان در خاک عراق حقیقتاً شگفت‌انگیز بود. این موضوع شکست و ضربه‌ای سنگین برای آمریکا بود. مسئله‌ای که اتفاقات عجیبی را در عراق نیز سبب شد. همان جایی که آمریکایی‌ها بسیار هزینه کرده بودند.

او ادامه داد: خودِ رئیس جمهور وقت جنایتکار آمریکا (ترامپ) اعلام کرد که ما در عراق میلیاردها دلار هزینه کرده بودیم اما مجبور بودیم در این کشور چراغ خاموش سفر کنیم زیرا امنیتی را برای خود شاهد نبودیم. این وضعیت برای آمریکایی‌ها پس از شهادت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و رأی پارلمان عراق به خروج نیروهای آمریکا از عراق و البته اوج گیری خشم مردم عراق نسبت به نیروهای آمریکایی و دولت آمریکا و حتی صدور حکم جلب ترامپ از سوی رئیس دستگاه قضائی عراق، ماهیت وخیم‌تری را نیز پیدا کرد و نشان داد که تا چه اندازه هزینه‌های شهادت شهید سلیمانی برای دشمنان ایشان گسترده و خسارت بار بوده است.

سلیمانی افزود: شهید سلیمانی در کشوری به شهادت رسیدند که آرزوی شهادت در آن را داشتند و در عین حال، توجه داشته باشیم که شکست بزرگ آمریکایی‌ها نیز در این کشور رقم خورده بود. در این فضا، اقدام آمریکایی‌ها در ترور شهید سلیمانی، نوعی انتقام جوئی آنها از این شهید بزرگوار بود. زیرا اساساً شهید سلیمانی اجازه نداده بود که عراق به مامنی برای اقدامات غیرسازنده و منفی و غارتگرانه اشغالگران آمریکایی و شرکای آنها در منطقه تبدیل شود.

دختر سردار شهید آن چیزی که امروز در کشورهای منطقه و خودِ کشور عزیزمان ایران رقم می‌خورد این است که می‌بینیم با فرارسیدن سالگرد شهادت شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، جمعیتی گسترده در هر دو کشور به خونخواهی از این دو شهید بزرگوار وارد میدان شدند. از این رو، اینکه آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با ترور شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، راهِ آنها و تفکرشان از بین خواهد رفت، نشانی عینی از حماقت آمریکایی‌ها بود.

وی در گفت و گو با برنامه «اینسایت»-Insight- شبکه پرس تی وی عنوان کرد: من انسان‌های مختلفی را می بی نم که عاشقانه برای شهید سلیمانی اشک می‌ریزند. این مسئله به نظر من روز به روز آمریکایی‌ها را به این باور اساسی خواهد رساند که حقیقتاً حماقت بزرگی را انجام دادند و قطعاً شعله‌های این نفرتی که در قلب مردم پرورش داده‌اند، بزرگ‌تر و برافروخته‌تر خواهد شد.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که از دیدگاه وی، عناصر و نکات اصلی در مکتب حاج قاسم چه هستند؟ گفت: اگر بخواهم از دیدگاه خودم به مسئله نگاه کنم و به تمام زمان‌هایی که خداوند توفیق داد تا با شهید سلیمانی همنشین باشیم، به نظرم مهمترین شاخصه اصلی شخصیت شهید سلیمانی، اخلاص این شهید بزرگوار بود. من به نظرم مهمترین مسئله این است که شهید سلیمانی هر کاری هم می‌کرد سعی داشت که آن کار هیچگاه بو و رگه ای از منیّت به خود نگیرد و ماهیت شخصی برای ایشان پیدا نکند. ما خیلی وقت‌ها شاهد این بودیم که اتفاقات مهمی در کشور رخ می‌داد و می‌دانستم که مسبب برخی از اتفاقات خوب شهید سلیمانی هستند با این حال، هیچگاه در هیچ جایی شما نمی‌بینید و نمی‌شنوید که ایشان گفته باشند من فلان کار را کرده‌ام. اساساً در ایشان منیّتی وجود نداشت.

وی افزود: ایشان هیچگاه از حجم فعالیت‌ها و اقداماتی که انجام دادند، صحبت نمی‌کردند. با این حال، اینقدر اخلاص داشتند که دیده و می‌بینیم که خداوند عزت زیادی را به ایشان اعطا فرمود. آنچه شهید سلیمانی را از دیگر افراد متمایز و برجسته می‌کند، اخلاص زیاد ایشان بود. مقام معظم رهبری نیز به این نکته در سال گذشته اشاره داشتند که واقعاً چه می‌شود که ما پس از دو سه سال از شهادت سردار سلیمانی ایشان را همچنان زنده حس می‌کنیم.

در ادامه سلیمانی در پاسخ به این سوال که پیشنهاد وی به نسل‌های جدید کشورمان جهت پیروی از راهِ شهید حاج قاسم سلیمانی چیست؟ گفت: حجم گسترده‌ای از دشمنی‌ها که خیلی‌ها با شهید سلیمانی دارند، قطعاً بی دلیل نیست. دشمنان شهید سلیمانی بسیار جستجو کردند تا راهی بیابند و شهید سلیمانی را در برابر مردم قرار دهند. با این حال، به چیزی نرسیدند. شهید سلیمانی در تمام عمر خود در برابر مردم تعظیم کردند. برای دفاع از مردم و ایران ایشان همه کار کردند. به نظر من تلاش‌های دشمنان ایران و شهید سلیمانی در این زمینه (تخریب وجهه شهید سلیمانی) که همچنان هم ادامه دارد، بیهوده است زیرا این خداست که عزت و بزرگی را به شهید سلیمانی داده است. در کنار اینها، مردم نیز حقیقتِ شهید سلیمانی را فهمیده‌اند و درست به همین دلیل هم است که به نحو گسترده‌ای در تشییع شهید سلیمانی حاضر شدند و اینها همه مرهون اراده خداوند جهت قرار دادن حبّ شهید سلیمانی در دل میلیون‌ها انسان است.

وی افزود: نسل جوان ما قطعاً راه و مسیر شهید سلیمانی را ادامه می‌دهند. من خود را کوچک‌تر از آن چیزی می دانم که بخواهم به کسی توصیه‌ای کنم با این حال، اگر بخواهم حرفی یا نکته‌ای به نسل جوان بگویم، آن این است که حقیقتِ شهید سلیمانی را بشناسید.

سلمانی گفت: آن چیزی که ما اکنون برای آن تلاش می‌کنیم این است که تصویر حقیقی و واقعی شهید سلیمانی به نسل‌های آینده برسد نه اینکه ایشان و ماهیت شخصیتی و اقداماتشان تحریف شود. این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه ما شهید سلیمانی و کلام و اقداماتشان را درک کنیم. از این رو، من به تمامی نوجوانان و حوانان می‌توانم بگویم که حقیقتِ وجودی شهدایی نظیر شهید سلیمانی را به خوبی بشناسند. زیرا ما قطعاً به مرحله‌ای خواهیم رسید که باید به سمت تبیین حقیقت وجودی این شهید حرکت کنیم و این جز با ایجاد آشنایی و آگاهی در خودِ ما که این شهید چه کسی بوده و چه کرده، محقق نخواهد شد. از این رو، انشالله که همه ما بتوانیم در مسیر شهید سلیمانی باقی بمانیم و باعث خشنودی خداوند و روح بلند شهید سلیمانی شویم. من معتقدم که روح ایشان حاضر است و می بیند و حیات دارد و انشاالله که دستِ ما را نیز بگیرند.

کد خبر 5682141

منبع: mehrnews-5682141

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید