سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » بروز اغتشاشات نشانه کوتاهی در تعلیم و تربیت است

بروز اغتشاشات نشانه کوتاهی در تعلیم و تربیت است

کد خبر: 6820

ساری- رئیس ستاد اقامه نماز کشور بروز اغتشاش و آشوب را نشانه کوتاهی در تعلیم و تربیت دانست و گفت: دستگاه های مختلف در این زمینه کوتاهی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قرائتی پیش ازظهر شنبه در همایش روحانیت و جهاد تبیین با اظهار اینکه اعتکاف امری مستحب ولی زکات واجب است، گفت: ۳۲ آیه در قرآن کریم درباره فریضه زکات ذکر و درج شده است.

وی با اظهار اینکه تبیین و تبلیغ نیازمند مهارت است، افزود: اگر اغتشاش ایجاد شد نشان می‌دهد که تعلیم و تربیت کوتاهی کردیم و سازمان‌های مختلف نظیر آموزش و پرورش و غیره کوتاهی کردند.

وی با اظهار اینکه ۲۲ واجب ملی فراموش شده وجود دارد، گفت: باید به نماز فرزندان و دانش آموزان توجه ویژه ای شود و علاوه براین در زمینه زکات کوتاهی صورت گرفته است.

حجت الاسلام قرائتی بر لزوم بازنگری در آموزش‌ها تاکید کرد و گفت: باید به آثار بزرگان و اولیای الهی توجه و به آن عمل کنیم و لازم است از دانش آموزان برگزیده و نخبه مدارس تقدیر و تشکر کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه تبلیغ چهره به چهره اثرگذارتر است، گفت: متأسفانه سهم قرآن را خوب ادا نکردیم و باید با علم و عمل نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی اقدام کنیم.

وی گفت: بی اعتنایی به قرآن کریم می‌شود زندگی انسان پر از نکبت و بدبختی شود و در اصلاح ارشاد، سن شرط نیست بلکه اصل مهم محسوب می‌شود و باید آن را از خودی‌ها شروع کرد.

حجت الاسلام قرائتی با اظهار اینکه در اصلاح و ارشاد نباید آمرانه حرف زد، گفت: ما نتوانستیم مزه قرآن کریم بچشیم در حالی که قرآن کتاب تهذیب و تزکیه است و باید در روش‌ها و شیوه‌ها بازنگری کنیم.

کد خبر 5681924

منبع: mehrnews-5681924

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید