سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » نشست «شارلی ابدو از تأسیس تاکنون» در قم برگزار می‌شود

نشست «شارلی ابدو از تأسیس تاکنون» در قم برگزار می‌شود

کد خبر: 6811

قم- نخستین نشست از سلسله نشست‌ها جریان شناسی سیاسی هنری با عنوان «شارلی ابدو از تأسیس تاکنون» به همت حوزه هنری در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمد مهدی بهمنی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: نخستین نشست از سلسله نشست‌ها جریان شناسی سیاسی هنری با عنوان «شارلی ابدو از تأسیس تاکنون» با حضور کاریکاتوریست شناخته شده بین المللی سید مسعود شجاعی طباطبایی در قم برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی حوزه هنری قم بیان داشت: این نشست روز شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ از ساعت ۱۵ در سالن زائر واقع در بلوار غدیر، انتهای کوچه ۸، مجتمع آموزشی هدایت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور عموم هنرمندان، اندیشمندان و علاقمندان آزاد است افزود: نشست «شارلی ابدو از تأسیس تاکنون» به همت حوزه هنری استان قم، کانون هنر شیعی، مؤسسه مفید، مدرسه هدایت، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و خانه مطبوعات استان قم برگزار می‌شود.

سید مسعود شجاعی طباطبایی در قم نیز در گفتگو با مهر ابراز داشت: مجله شارلی ابدو، نشریه زردی است که بارها به پیامبر گرامی اسلام جسارت کرده است، اعتقادی به خدا، مذهب و مسائل اخلاقی ندارد و خیلی راحت به ادیان الهی توهین می‌کنند و آنها را مورد هجمه قرار می‌دهند.

این کاریکاتوریست مشهور کشور گفت: این نشریه کلاً یک نشریه جنجالی است و کاری جز نفرت‌پراکنی ندارد. «من سال ۱۳۷۱ به فرانسه رفته‌بودم، با یکی از هنرمندان کاریکاتوریست فرانسه، ژان پیر دکلوزو که دهه ۷۰ میلادی فرانسه را مهد کاریکاتور نوین دنیا کرد دیدار داشتم، او یکی از مؤسسان انجمن بین المللی کاریکاتور در دنیاست، طی دیداری که با هم داشتیم توصیه‌ای برای کار خواستم و او تاکید کرد سراغ هر هنرمند و نشریه‌ای که می‌خواهم بروم فقط سراغ نشریه شارلی ابدو نروم، او این نشریه را ضد خدا و ادیان الهی، ضد اخلاق دانست و من این را آویزه گوشم کردم و با غالب هنرمندان مطرح کاریکاتوریست فرانسه هم که صحبت کردم؛ همین نظر را داشتند.

کد خبر 5681930

منبع: mehrnews-5681930

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید