جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تالاب‌های چهارمحال و بختیاری یخ زدند

تالاب‌های چهارمحال و بختیاری یخ زدند

کد خبر: 6799

شهرکرد_رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بروجن گفت: با توجه به بارش های اخیر در چهارمحال و بختیاری و کاهش محسوس دما تالاب های این شهرستان دچار یخ زدگی شد.

مرتضی منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بارش برف و کاهش محسوس دمای هوا طی چندروز اخیر، باعث یخ‌زدن تالاب‌های چغاخور، گندمان، علی‌آباد و سولقان و تالاب‌های چال‌تَر و چال خشک در این شهرستان شد.

وی با اشاره به اینکه این تالاب‌ها به عنوان مامن اصلی پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در سطح استان هستند، افزود: در صورت ادامه‌دار بودن یخ زدگی تالاب‌ها و همچنین برودت هوا، مهاجرت پرندگان به نقاط گرمسیری آغاز خواهد شد.

منصوری با بیان اینکه تاکنون حضور پرندگان مهاجر در این تالاب‌ها کاهش نداشته گفت: در صورت ادامه‌دار بودن این یخ‌زدگی کوچ بیش از ۵۰ درصد پرندگان مهاجرآبزی و کنارآبزی از این تالاب‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت پرندگان مهاجرآبزی و کنارآبزی به تالاب‌ها و زیستگاه‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری از اواخر مهرماه آغاز شد بیان داشت: تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار پرنده از خانواده مرغابی سانان، اردک، غازها و چنگرها برای زمستان‌گذرانی وارد استان شدند.

کد خبر 5681889

منبع: mehrnews-5681889

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید