یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » زمین‌گیر شدن ۵ قطار مسافری مشهد در برف

زمین‌گیر شدن ۵ قطار مسافری مشهد در برف

کد خبر: 6743

مشهد ـ در ۲۴ ساعت گذشته ۵ قطار و یک اتوبوس به دلیل سرمای شدید دچار مشکل شدند که به مسافران آن امدادرسانی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به‌دنبال کاهش شدید هوا و بارش سنگین برف در استان خراسان رضوی، وضعیت راه‌ها، حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی از حالت عادی خارج و شرایط ویژه‌ای را تجربه می‌کند.

از آغاز بارش‌ها در استان تا امروز، موارد متعدد امدادرسانی به خودروهای شخصی در راه مانده و خودروهای مسافری بین شهری گزارش شده که با حضور به موقع نیروهای امدادی، به آنان خدمت‌رسانی و از سرما رهانیده شدند.

برودت هوا که در روزهای اخیر شدت بیشتری گرفته و در برخی نقاط خراسان رضوی همچون فریمان به نزدیک منفی ۳۰ درجه سانتیگراد رسیده، سبب شده تا سرویس‌دهی حمل‌ونقل ریلی در مسیر مشهد به تهران و بالعکس در ایستگاه فریمان و باغچه با اختلالاتی مواجه شود.

در این رابطه، سرهنگ جواد جهانشیری با بیان این‌که شب گذشته حرکت چهار قطار در مسیر مشهد - فریمان بر اثر برودت هوای ۲۸ درجه زیر صفر در فریمان مختل شد، اظهار کرد: با تلاش پلیس، مسافران این قطارها امدادرسانی و به مشهد منتقل شدند.

وی ادامه داد: دیشب با اعلام یخ‌زدگی کمپرسور قطارها در مسیر رفت و برگشت، حرکت چهار قطار مسافربری در فواصل مختلف مختل شد که با گزارش موضوع به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، دستورات ویژه از سوی فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی صادر و هماهنگی‌های لازم با آماده‌باش فرماندهی انتظامی شهرستان‌های فریمان، کاشمر و تربت حیدریه به عمل آمد.

معاون عملیاتی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این عملیات ضربتی، با هماهنگی تیم‌های امداد و نجات هلال احمر بلافاصله محموله پتو برای مسافران که گرفتار برودت هوا شده بودند ارسال و با همت شرکت اتوبوسرانی مشهد، ۴۰ دستگاه اتوبوس به‌منظور انتقال مسافران به مشهد و حرم مطهر رضوی اعزام شد.

همچنین مدیرکل راه آهن خراسان از امدادرسانی به مسافران قطار مشهد - تهران خبر داد و گفت: این قطار که از ساعات نخست بامداد روز جمعه به دلیل سرمای شدید در ایستگاه تربت حیدریه متوقف شده بود که مسافران آن با اتوبوس به مشهد بازگردانده شدند.

مصطفی نصیری ورگ ادامه داد: برودت هوا در منطقه باغچه و حوالی ایستگاه تربت حیدریه در ۲۰ کیلومتری مشهد، منفی ۲۸ درجه سانتیگراد بود که این وضعیت بر سامانه ترمز قطار اثر گذاشته بود.

وی افزود: ۳۵۰ مسافر این قطار به نمازخانه گرم ایستگاه راه آهن هدایت شدند و سپس با اعزام اتوبوس به مرور به مشهد بازگردانده شدند.

مدیرکل راه آهن خراسان خاطرنشان کرد: با توجه به برودت شدید هوا در منطقه باغچه و نیشابور، دیگر قطارهای مسافری این مسیر نیز در ایستگاه‌هایی که دمای هوای معتدل‌تری داشتند، ساعتی متوقف شدند تا سامانه ترمز آن‌ها به علت سرمای شدید باغچه از کار نیفتد اما اکنون وضعیت بهتر است و تردد در مسیر تهران - مشهد به حالت عادی بازگشته است.

علاوه بر حمل و نقل ریلی، برخی اتوبوس‌های مسافری در مسیرهای جاده‌ای نیز دچار مشکلاتی شدند که به آنان نیز امدادرسانی شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر بجستان در این رابطه گفت: مسافران اتوبوس در راه مانده کرمان به مشهد، بعد از شهر یونسی از توابع این شهرستان امدادرسانی شدند.

مهدی قاسمی اضافه کرد: به‌دنبال اعلام گزارشی مبنی بر خراب شدن اتوبوس مسیر کرمان به مشهد به‌دلیل سرمای شدید و یخ زدن سوخت خودرو در نزدیکی شهر یونسی از توابع شهرستان بجستان، امروز دو گروه متشکل از نجاتگران و پرسنل از پست امدادی و شعبه هلال احمر این شهرستان به همراه خودروهای آمبولانس و پیکاپ به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی با بیان این‌که در مدت توقف اتوبوس از وسایل گرمایشی برای گرم کردن مسافران استفاده شد، خاطرنشان کرد: امدادگران هلال احمر بجستان با توزیع پتو، مواد غذایی، مقداری سوخت و وسایل گرمایشی به در راه ماندگان امدادرسانی کردند.

کد خبر 5681391

منبع: mehrnews-5681391

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید