سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مادران تراز اسلامی، سبک زندگی اسلامی را در خانواده جاری می کنند

مادران تراز اسلامی، سبک زندگی اسلامی را در خانواده جاری می کنند

کد خبر: 6738

همدان- پژوهشگر دینی تصریح کرد: مادران تراز اسلامی در کشورمان با وجود همه هجمه‌ها علیه خود، باز هم رسالت خود را فراموش نکرده و کانون خانواده را با سبک زندگی اسلامی عجین کرده اند.

حجت الاسلام رضا احمدوند در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک ولادت بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) بیان کرد: نقش اجتماعی بانوان در حوزه خانواده اول، خانواده دوم و اجتماع خانواده باید مورد بررسی قرار گیرد؛ خانواده اول، یعنی خانواده‌ای که زن در آن به عنوان دختر یا خواهر شناخته می‌شود. در کتاب‌های شخصیت شناسی حضرت زهرا (س) به ایشان ام ابیها گفته می‌شود و این نشانه عمل به وظیفه دختری به بهترین نحو است. باید توجه داشت که ازدواج به معنای قطع رابطه با خانواده اول نیست. در وظیفه خواهری می‌توان به حضرت نقش حضرت زینب (س) در وقایع عاشورا کرد و خود را در برابر برادر خود مسئول می‌داند اما سبک زندگی غربی ترویج بی‌تفاوتی نسبت به خانواده را می‌دهد.‌

وی به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: باید بدانیم، زن تراز انقلاب اسلامی، خودش آمر به معروف و ناهی از منکر است چه در خانواده و چه در اجتماع.

این پژوهشگر دینی با بیان اینکه خانواده دوم خانواده‌ای است که خانم در آن همسر یا مادر شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: بانوی تراز انقلاب اسلامی کسی است که به وظایف همسرانه خودش به درستی عمل می‌کند.

حجت الاسلام احمدوند با تصریح بر اینکه جهاد بانوان، خوب همسرداری است و بهشت نیز زیر پای مادران خوانده شده است، تشریح کرد: شخصی از امام صادق (ع) سوال کردند <من به مادرم احترام بگذارم یا پدرم؟ امام تا ۳ بار پاسخ این سوال را مادر دادند و بار چهارم نام پدر بردند یعنی حق پدر یک چهارم حق مادر است.

وی با تصریح بر اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف در فرهنگ غربی نشانه گرفتن نقش زن در خانواده دوم است، اظهار کرد: فرهنگ غربی سعی دارد تا زیبایی‌های کاذب، آرایش‌های مختلف و رنگ‌ها و تیپ‌های مختلف را نشانه برتری معرفی و با این روند، سرخوردگی را برای برخی بانوان به همراه داشته باشد درحالی که وظایف زن در خانواده دوم این است که در حوزه دین و تدین احساس مسئولیت کند. همچون زمانی که وقتی پیامبر صبح روز عقدشان با حضرت زهرا (س) از حضرت علی (ع) سوال کردند، زهرا را چگونه یافتی؟ فرمودند همکار خوب برای عبادت و بندگی خداوند متعال وارد کار شود.

این پژوهشگر دینی با اشاره به اینکه یکی از وظایف زنان پاسداری از دین همسرشان است‌، خاطرنشان کرد: ما از زن تراز انقلاب اسلامی انتظار داریم تا آنچه که قرآن برای بانوان هدف قرار داده را انجام دهند، اما شاهدیم که هم اکنون شبکه‌های مجازی سعی دارند تا کانون خانواده را متزلزل کنند.

حجت الاسلام احمدوند با بیان اینکه خوشبختانه در کشورمان شاهدیم که زنان تراز انقلاب اسلامی با وجود همه هجمه‌ها علیه خود، باز هم رسالت خود در آرامش همسر و فرزندش را فراموش نمی‌کرده و بدان عمل می‌کنند؛ اضافه کرد: این بانوان علاوه بر علم‌آموزی باید فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی را در خانه ترویج کنند و کانون خانواده را با سبک زندگی اسلامی و ایرانی عجین سازند.

کد خبر 5680266

منبع: mehrnews-5680266

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید