سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تحقق شخصیت اصلی امام خمینی(ره) در جهاد فی سبیل الله بود

تحقق شخصیت اصلی امام خمینی(ره) در جهاد فی سبیل الله بود

کد خبر: 6737

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:مهمترین ویژگی حضرت امام(ره) قیام برای خدا و جهاد در راه خدا بود و تحقق شخصیت اصلی امام(ره) در جهاد فی سبیل الله بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح جمعه در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی بر آستان آفتاب در بیت امام خمینی(ره) در شهر خمین اظهار داشت: در جلسه دوهفته قبل شورا فرهنگ عمومی تصمیم گرفته شد خمین به عنوان جایگاه روح خدا و بنیانگذار انقلاب و احیا گر آثار علوی و مهدوی به جهانیان شناخته شود.

وی با بیان اینکه خمین پایتخت ارباب معنویت است، گفت: در سالیان قبل هم در خمین کنگره بزرگداشت پدر حضرت امام به عنوان شهید بزرگ منطقه برگزار شد و این خاندان از شجره طیبه پیامبر مایه افتخار ما هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تأکید کرد: ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی در شصت سال گذشته هرچه عظمت و برکت دارد از وجود با برکت امام خمینی(ره) است .

با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص امام خمینی(ره) بیان کرد :مقام معظم رهبری در توصیف امام ره می‌فرماید فاصله ما با امام از زمین تا کهکشان هاست و امام خمینی(ره) یک حقیقت همیشه زنده است و مهمترین ویژگی حضرت امام(ره) قیام برای خدا و جهاد در راه خدا بود و می توان گفت تحقق شخصیّت اصلی امام(ره) در جهاد فی سبیل الله بود.

دری نجف آبادی افزود: اگر عظمت امام و علما دیگر نبودند هیچ کجای دنیا این معرفت پیدا نمیشد. و برکات این بزرگواران برکات ویژه است و امام خمینی(ره) عظمت دانشگاه امامت و اسلام را نمایان کردند و کارآمدی اسلام ناب محمدی(ص) را به رخ دنیا کشید.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) گنج گران بهای تاریخ است، گفت: دشمنان ما به دنبال فرهنگ مبتذل غرب هستند ولی نمی‌دانند این مردم در کنار امام مکتب اهل بیت و شهدا و اسلام را آموخته است و امروز مقام معظم رهبری با اقتدار راه و سیره امام را ادامه می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: امام خمینی(ره) درس حقیقت ملکوت را به ما آموخته و راه حیات طیبه را به ما نشان داده و لذا و همه باید قدر آن را بدانیم و در مقابل آن مسئول هستیم.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) گنجی را برای ما گشود و شهید سلیمانی ها و شهرهای هزار شهید نظیر خمین حاصل این گنج است و جبهه مقاومت و امت بزرگ اسلامی و افتخاراتی که نصیب ملت شده از برکت وجود امام خمینی (ره) است.

دری نجف آبادی با ببیان اینکه امام خمینی(ره) جایگاه زن ،عفت زن ،جایگاه خانواده و قداست خانواده را در مقابل بی بند و باری غرب و جایگاه زن در دوره پهلوی به ما آموخت،گفت: امام خمینی(ره) احیاگر حجاب، عفاف, قداست زن و مقام با عظمت همسری و مادری در مقابل رژیم پهلوی و رسانه های بیگانه است.

وی افزود: همه ما باید قدرشناس این همه نعمت باشیم و قدر آن را بدانیم و در حوادث اخیر بعضی ها کفران نعمت کردند و قدر ندانسته اند و امیدواریم افرادی که گمراه شدند و راه گم کرده اند عذرخواهی کنند و به راه امام و اسلام برگردند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: هرچه برای امام و شناخت ایشان تلاش کنیم کم است امام یعنی تجلی امامت و ولایت در عصر حاضر است.

کد خبر 5681079

منبع: mehrnews-5681079

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید