پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۸۵درصد از مساحت پردیس در مناطق چهارگانه محیط زیست قرار دارد

۸۵درصد از مساحت پردیس در مناطق چهارگانه محیط زیست قرار دارد

کد خبر: 6696

پردیس- فرماندار پردیس گفت: ۸۵درصد از مساحت پردیس در مناطق چهارگانه محیط زیست قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظفر پور ابراهیم بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: حدود ۸۵ درصد از مساحت پردیس در مناطق چهارگانه محیط زیست قرار گرفته و برای رفع مشکلات شهرستان اصلاح وضعیت پهنه بندی ضرورت دارد.

فرماندار پردیس گفت: با توجه به اینکه ۱۲ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده شهر داریم و از پهنه بندی محیط زیست خارج نشده است لذا رفع این گره فقط توسط رئیس جمهور امکان پذیر است و امیدواریم این مشکل در شورای عالی محیط زیست مرتفع شود.

پور ابراهیم افزود: تا زمانی که پردیس از پهنه بندی خارج نشود، نمی‌توانیم از ظرفیتی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ تا آخر اسفند مهلت دارد استفاده کنیم.

وی اذعان داشت: مسئله بازبینی پهنه بندی محیط زیست در شهرستان بسیار مهم است و با این بازبینی مشکلات شهرک‌های صنعتی، اراضی روستایی، اسناد مالکیتی، توسعه کشاورزی و طرح‌های گردشگری در سطح شهرستان مرتفع خواهد شد.

پور ابراهیم با بیان اینکه قانون پهنه بندی محیط زیست در محدوده شهرستان مربوط به سالیان گذشته است، بیان کرد: این قانون در سالیان گذشته مصوب شده که در آن زمان در موقعیت آن زمان حیوانات و جانوران وجود داشت، ولی اکنون با تغییر اکوسیستم و شرایط حاکم بر منطقه، تصویب قانون متفاوت است و بازبینی آن برای ساکنان شهرستان راهگشا خواهد بود.

نماینده عالی دولت در پردیس با اشاره به نواحی صنعتی این شهرستان، ادامه داد: در شهرستان پردیس هفت لکه صنعتی داریم که پنج لکه در محدوده شهرها قرار گرفته است، دولکه صنعتی تپه سیف و کمرد تا آخر خرداد ماه سال آینده به شهرک خصوصی صنعتی تبدیل خواهد شد و مشکل انشعابات و اسناد مالکیتی آن رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرهای خسرو آباد و سعید آباد که بافت صنعتی دارند در طرح هادی شهری در محدوده شهر دیده شدند تا از خدمات شهرداری استفاده کنند وی بیان کرد: ناحیه صنعتی خرمدشت در محدوده قرار دارد و قسمتی از اراضی سیاهسنگ خارج از محدوده است که در بازبینی طرح جامع شهرداری پردیس مقرر شد تا در محدوده شهر قرار گیرد.

فرماندار پردیس افزود: ساماندهی لکه‌های صنعتی کمرد وتپه سیف در نقشه‌ها تدوین شده و برای نهایی شدن به استانداری ارسال شده است و هیأت مدیره انتخابی باید بتواند تمام عرصه و اعیان شرکت‌ها را شناسایی کند تا پس از صنعتی شدن از زیر ساخت‌های شرکت صنعتی شدن برخوردار شوند.

کد خبر 5680730

منبع: mehrnews-5680730

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید