دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » پروژه های نیمه تمام زنجان نیازمند ۴۳۱۵میلیارد تومان اعتبار هستند

پروژه های نیمه تمام زنجان نیازمند ۴۳۱۵میلیارد تومان اعتبار هستند

کد خبر: 6687

زنجان-مدیریت برنامه ریزی استانداری زنجان گفت: برحسب بازدید صورت گرفته از پروژه های در حال اجرای استان ۴۳۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام مورد نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد خداوردی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه های مورد بازدید قرار گرفته ۳.۶۶ است، گفت: از نظر وضعیت اجرا ۳۳۳ عنوان پروژه که مورد بازدید قرار گرفته اند ۲۶۰ پروژه در دست اجرا بوده و ۵۳ پروژه کاملاً خاتمه یافته و ۱۵ پروژه شروع نشده و ۵ پروژه متوقف بوده است.

وی با اشاره به وضعیت کارگاهی ۳۳۳ پروژه، افزود: از این تعداد ۱۳۵ پروژه تعهد سال جاری را انجام داده اند و۸۵ پروژه کارگاه فعال داشته اند و ۳۴ پروژه غیرفعال بوده اند.

مدیریت برنامه ریزی استانداری با بیان اینکه مهمترین عامل بعد از جذب منابع در فعالیت کارگاهی بحث کیفیت اجرا است، خاطرنشان کرد: از این دیدگاه ۲۹۳ پروژه در وضعیت خوب ۱۶ پروژه وضعیت متوسط ۵ عنوان عالی و۴ عنوان وضعیت ضعیف و ۱۵ عنوان پروژه شروع نشده دارند.

خداوردی با اشاره به نحوه اجرای پروژه ها افزود: با در نظر داشتن اینکه پروژه ها پیمانی هستند نحوه ارجاع کار به خارج از دستگاه ۲۳۴ مناقصه عمومی و ۴۹ استعلام و ۲۶ مورد سایر و۶ مورد ترک تشریفات و ۳مورد هم مناقصه محدود بوده است.

وی مسائل عقد قرارداد، مشکلات دستگاه اجرایی، مشکلات پیمانکار- مشکلات اجتماعی و مشکلات زمین و مشاور طراح را از علل تاخیر در پروژه های عقب تر از زمان بندی برشمرد و گفت: امیدواریم این مسائل در آینده مرتفع گردد چراکه در اجرای پروژه دستگاهها بسیار حائز اهمیت می باشد.

خداوردی با بیان اینکه ۴,۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای پروژه های عمرانی استان در نظرگرفته شده بود، افزود: از این مصوبه ۲,۱۶۷ میلیارد تومان مربوط به سازمان برنامه وبودجه است که این اعتبارات ۳ ساله هستند.

مدیریت برنامه ریزی استانداری با اشاره به اینکه از مجموع ۲,۱۶۷ میلیارد تومان در طی سال ۱۴۰۰ به میزان ۱,۱۳۸ میلیارد تومان کارسازی شده است، گفت: این مبلغ معادل ۵۱ درصد از مصوبات مربوط به سفر سازمان برنامه و بودجه است که محقق شده است.

خداوردی با اشاره به تخصیص ۸۲۸ میلیارد تومان اعتباردر سال ۱۴۰۰ از بابت سفر به استان، گفت: در طول سال ۱۴۰۱ تاکنون ۶۸۶ میلیارد تومان اضافه شده است که بر این اساس در سال ۱۴۰۰ – ۱۳۰ عنوان پروژه در قالب مصوبات سفرمشخص شده بود که بالغ بر ۲,۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار داشتند که شامل ۲۱ دستگاه و ۱۶ فصل بودجه ای می شود.

کد خبر 5680713

منبع: mehrnews-5680713

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید