دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مصرف فرآورده های خونی در کشور افزایش یافته است

مصرف فرآورده های خونی در کشور افزایش یافته است

کد خبر: 6685

بابلسر- مشاور اجرایی رئیس سازمان انتقال خون ایران شمار پرسنل فعال در انتقال خون را چهار هزار نفر ذکر کرد و گفت: مصرف خون و فرآورده های آن در سال های اخیر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا شاه احمد قاسمی عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح مرکز ثابت اهدای خون در بابلسر با اشاره به اهمیت اهدای خون و آثار و برکات آن اظهار داشت: هر یک واحد خون می‌تواند زندگی را به چند نفر اهدا کند.

وی با اظهار اینکه چهار هزار نفر در سازمان انتقال خون فعالیت می‌کنند، افزود: متأسفانه آمار مصرف خون در سال‌های اخیر به ویژه در دوران کرونا بسیار افزایش یافت و پرسنل با ایثار تلاش کردند تا وقفه‌ای در کار سازمان ایجاد نشود.

وی ادامه داد: تلاش بی وقفه پرسنل انتقال خون سبب شد تا در دوران کرونا با مشکلی مواجه نشویم و درمان کرونا با پلاسما از مهمترین اقدامات به شمار می‌رود.

قاسمی با بیان اینکه خیران پشتوانه انتقال خون هستند، گفت: پایگاه‌ها و تجهیزات انتقال خون هزینه بر هستند و این سازمان هزینه‌های بخش تجهیزات را عهده می‌گیرد اما برای ساخت ساختمان‌ها چشم امید به خیران داریم.

مشاور سازمان انتقال خون اظهار امیدواری کرد با حمایت خیران بتوانیم در هر شهری یک پایگاه انتقال خون ایجاد کنیم، گفت: اهدای خون و فرآوری را از جمله کارها در این سازمان بیان کرد.

کد خبر 5680710

منبع: mehrnews-5680710

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید