جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » برقراری امنیت پایه اصلی توسعه سواحل مکران است

برقراری امنیت پایه اصلی توسعه سواحل مکران است

کد خبر: 6632

زاهدان- زاهدان- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برقراری امنیت، پایه اصلی توسعه سواحل مکران است و در این زمینه به توفیقات بسیار ارزشمندی دست یافته‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر دریادار «شهرام ایرانی» ظهر چهارشنبه در نخستین همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت که در کنارک برگزار شد، استفاده از ظرفیت‌های دریایی را نیازمند نگاه ویژه همه مسئولان دریایی کشور دانست و بیان کرد: اقداماتی که امروز در نیروی دریایی ارتش صورت گرفته بدون همراهی جامعه نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و وزارت دفاع میسر نبوده است.

وی با اشاره به اینکه سواحل مکران برای کشور مهم است و از این حیث نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به آبادانی و توسعه آن ورود جدی کرده است، افزود: مراکز اقتصادی و اشتغالزایی باید در کنار دریا مستقر تا از نعمت دریا بهره‌مند شوند و بتوانند صادرات و واردات داشته باشند و از آب دریا هم برای صنایع آب بر نظیر فولاد و پتروشیمی استفاده کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایرانیان زودتر از کشورهای دنیا و اروپایی‌ها دریانوردی را آغاز کردند، ادامه داد: باید حضور دریایی خودمان را در آب‌های بین المللی قدرتمندتر کنیم، امروز می‌توانیم بگوییم در حوزه علمی هیچ مشکلی برای رشد در این زمینه وجود ندارد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه برای رسیدن به تمدن نوین ایرانی اسلامی باید از ظرفیت‌های خدادادی دریا استفاده کرد، گفت: استرالیا و فرانسه تهدیداتی را برای ما ایجاد و سعی کردند از قوانینی که خودشان برای عبور از سواحلشان مصوب کرده بودند تخطی کنند که با اقتدار و براساس قانون جواب آن‌ها را دادیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امروز همرزمان من در دریا در حال به نمایش گذاشتن جلوه‌هایی از اقتدار ایران هستند و ما به عنوان ویترین مردم کشورمان برای اولین مرتبه در اقیانوس آرام حضور پیدا کردیم.

وی با اشاره به اهمیت سواحل مکران تصریح کرد: برقراری امنیت، پایه اصلی توسعه سواحل مکران است و در این زمینه به توفیقات بسیار ارزشمندی دست یافته‌ایم.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه توسعه تمدن دریا از آغاز انقلاب اسلامی مطرح بوده است، افزود: در سالهای گذشته اقدامات و طرح‌های بزرگی در این زمینه در سواحل مکران اجرایی شده که در این باره رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشور تاکید زیادی برای توسعه این منطقه راهبردی دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه برای توسعه همه جانبه ایران اسلامی نیازمند یک جهاد بزرگ و تلاش بیشتر از سوی مسئولان هستیم، گفت: ما به عنوان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در دریا به همه کمک می‌کنیم و نیروی دریایی بازوی کمکی برای همه است.

امیر دریادار ایرانی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نیروی دریایی در واقع یک نیروی راهبردی است، تاکید کرد: در ابعاد بین المللی تأثیرگذار هستیم و در جاهای مختلف حضور داریم، ضروری است نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اقتدار لازم را در همه پهنه دریایی داشته باشد.

هادی اعظمی، دبیر علمی همایش ملی تمدن دریایی - مسیر پیشرفت نیز گفت: همایش فوق به مدت ۲ روز در منطقه سوم دریایی نبوت کنارک در حال برگزاری است.

شایان ذکر است پنل‌های تخصصی این همایش در پنج محور، نیروی دریایی و توسعه سواحل مکران، آمایش توسعه سواحل، اقتصاد، تجارت، توسعه پایدار دریایی، اشتغال آفرینی و تولید دانش بنیان، ژئوپلیتیک، امنیت، دیپلماسی و جغرافیای دفاعی - نظامی دریایی باهدف بررسی ظرفیت‌ها و فرصت‌های توسعه سواحل مکران برگزار می‌شود.

کد خبر 5680037

منبع: mehrnews-5680037

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید