پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تولید آثار نمایشی گامی موثر برای ایجاد تعلق خاطر نسل جدید به شهدا

تولید آثار نمایشی گامی موثر برای ایجاد تعلق خاطر نسل جدید به شهدا

کد خبر: 6597

قم- مدیر کل کتابخانه های عمومی قم با اشاره به اهمیت معرفی سیره شهدا با زبان هنر به جوانان و نوجوانان اظهار داشت:تولید آثار نمایشی گامی موثر برای ایجاد تعلق خاطر نسل جدید به شهدا است.

مهدی توکلیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه معرفی سیره و روش زندگی شهدا به ویژه شهدای شاخص با زبان هنر به نوجوانان و جوانان امتیازات ویژه ای دارد، اظهار کرد: با زبان هنر می‌توان بدون نیاز به مترجم و رابط بین اقشار مختلف جامعه با شهدا ارتباط قلبی ایجاد کرد، به نحوی که فرد عمیقاً به شهید احساس تعلق پیدا کرده و به وجودش افتخار می‌کند و پیوندی عمیق بینشان برقرار می‌شود و همین عاملی است تا به سراغ دیگر بخش‌های زندگی شهید برود.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم با اشاره به اینکه نمایش «قهرمان» با موضوع زندگی شهیدان زین الدین را اثری تولید شده در این راستا می‌توان ارزیابی کرد، گفت: این نمایش همراه با اجرای فرم است و اگر مکان نمایش وسعت بیشتری داشت و کارگردان می‌توانست در کنار این فرم از ظرفیت تصویر نیز به صورت رئال استفاده کند اثرگذاری نمایش بر روی مخاطب خیلی بیشتر می‌شد.

شهید مهدی زین الدین به ادعا و گواه همرزمانش در زمره شهدای کتابخوان بود

وی ادامه داد: شهید مهدی زین الدین به ادعا و گواه همرزمانش در زمره شهدای کتابخوان بوده و از مطالعه کتاب در سخت‌ترین شرایط فاصله نگرفته است و مناسب بود در این نمایش با پخش گوشه‌ای از سخنرانی‌های پر معنای این شهید والا مقام که نشان دهنده ی مطالعه بالای این نخبه علمی رزمی است به مخاطب این موضوع نیز یادآوری می‌شد.

توکلیان در پایان ضمن تقدیر از دست اندرکاران اجرای این نمایش، افزود: امیدواریم آثاری از این دست برای ۶۰۹۰ شهید استان قم نیز تولید شود که قطعاً در از بین بردن فاصله بین نسلی و ایجاد تعلق خاطر به شهدا در نسل نوجوان و جوان جامعه ما بسیار اثرگذار است.

کد خبر 5679486

منبع: mehrnews-5679486

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید