پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تحصیل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی

تحصیل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی

کد خبر: 6594

قزوین- معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: هم‌اکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی سراسر کشور تحصیل می‌کنند و باید به فکر توسعه این مراکز و مدارس در سطح کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان قزوین که صبح چهارشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: تداوم انقلاب اسلامی نیازمند تربیت نیروی انسانی با روحیه جهادی است و مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب تعلیم و تربیت را رکن اصلی تحول سازی و نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه کشور عنوان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی مدنظر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید دارای برجستگی‌ها علمی، اخلاقی و عقیدتی باشد، افزود: به دنبال این هستیم که انسانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم و قطعاً زمینه‌سازی این تربیت باید در مدارس کلید بخورد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: ما بر این باوریم که ظرفیت معلمان کشور یک ظرفیت بی‌نظیر برای ادامه توسعه مسیر انقلاب است و در مجموعه آموزش‌وپرورش می‌توان شاخص‌های کمی و کیفی ارزش‌های جامعه اسلامی را افزایش داد.

وی با اشاره به تلاش برای افزایش مشارکت در آموزش‌وپرورش، عنوان کرد: اجرای سند تحول بنیادین، یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش‌وپرورش است و باید در این راه تلاش کنیم تا اصل شفافیت در اجرای سند رعایت شود.

استاندار فضاهای آموزشی را در اختیار مدارس غیردولتی قرار دهد

معاون وزیر آموزش‌وپرورش گفت: هم‌اکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیر دولتی سراسر کشور مشغول تحصیل هستند و باید به فکر توسعه این مراکز و مدارس در سطح کشور باشیم لذا از استاندار قزوین درخواست داریم، چنانچه زمین مناسبی با کاربری آموزشی در استان وجود دارد، بر اساس تهاترات لازمه آن‌ها را در اختیار مؤسسین مدارس غیردولتی قرار دهد. باید مؤسسین مدارس و مراکز غیر دولتی را با طرح‌های حمایتی تشویق و ترغیب به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در آموزش‌وپرورش کنیم.

این مسئول افزود: با پی گیری‌های انجام شده ۲ تبصره با همراهی و حمایت کمیسیون تلفیق برای کمک و حمایت از مراکز غیر دولتی تصویب شده است.

وی گفت: آموزش‌وپرورش تا حدودی و در حد وسع و توان خود در بحث سخت‌افزاری که شامل تجهیز مدارس می‌شود اقدام کرده اما امروز ارتقا سطح نرم‌افزاری یعنی مدل آموزش تربیت و فرهنگ‌سازی حائز اهمیت است.

محمودزاده اضافه کرد: شورای آموزش‌وپرورش استان متفاوت از سایر شوراها است چراکه این شورا باهدف اعتلای سطح کمی و کیفی آموزش‌وپرورش گام برمی‌دارد و مصوبات آن نقش بسزایی در پیشبرد اهداف این سازمان دارد.

وی با بیان اینکه در فضای موجود با کمبود نیروی انسانی و تراکم کلاسی داریم، اظهار کرد: میانگین سرانه مدارس غیرانتفاعی و سایر مراکز علمی غیردولتی در کشور ۱۳ درصد است اما این میزان در استان قزوین ۱۱ درصد است و از استاندار محترم تقاضا داریم در این راستا کمک کنند تا ظرفیت مراکز غیر دولتی در استان افزایش یابد. معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: لازم است در افزایش سرانه مراکز غیردولتی استان، به‌منظور تشویق سرمایه‌گذار از تسهیلات کم‌بهره از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ استانی و کشوری استفاده شود و این امر توسط مدیران استانی پیگیری شود.

وی ادامه داد: افزایش سرانه فضای آموزشی غیردولتی، ازاین‌رو که منجر به کارآفرینی خواهد شد، امری مهم در وزارت آموزش‌وپرورش است.

محمود زاده عنوان کرد: افزایش مدارس هیئت‌امنایی از دیگر خواسته‌های وزارت آموزش‌وپرورش است. در این راستا در تلاش هستیم تا طی ۲ سال آینده مدارس دولتی کشور را به سمت مدارس هیئت‌امنایی پیش ببریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نقش مردم در مشارکت با آموزش‌وپرورش، استفاده از ظرفیت‌های تمامی اقشار ازجمله روحانیون، حوزه علمیه، بنیاد نخبگان، شهرداری‌ها و سایر نهادهای جهادی و اجرایی موضوع مهمی است که باید درباره آن فکر شود.

کد خبر 5679621

منبع: mehrnews-5679621

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید