سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » سراب برای دومین روز متوالی سردترین شهر کشور شد

سراب برای دومین روز متوالی سردترین شهر کشور شد

کد خبر: 6579

تبریز- رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان سراب با دمای منفی ۲۷ درجه سانتی گراد برای دومین روز متوالی سردترین شهر کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پس از سراب شهرهای فیروزآباد کوثر اردبیل با دمای منفی ۲۳ و فریمان با دمای منفی ۲۱ درجه سانتی گراد در رتبه‌های بعدی سردترین شهرهای کشور قرار گرفتند.

وی با اشاره به تداوم فعالیت توده هوای سرد سیبری در استان تا اواخر روز جمعه این هفته، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای مثبت ۶ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر استان بود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی دمای تبریز در سردترین زمان به منفی ۱۰ درجه سانتی گراد و در گرم‌ترین زمان به یک درجه زیر صفر رسید و دمای فعلی آن منفی هشت درجه سانتی گراد است.

امیدفر، ادامه داد: از اوایل روز شنبه هفته آینده با خروج توده هوای سرد سیبری از جو استان، دمای هوا به صورت نسبی تا پنج درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه به علت برودت هوا در روزهای آینده، لغزندگی و اختلال در تردد وسایل نقلیه در جاده‌ها به ویژه مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست از رانندگان و مسافران خواست از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند و پوشاک زمستانی به همراه داشته باشند.

کد خبر 5679583

منبع: mehrnews-5679583

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید