جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » سهم گردشگری در عوارض خروج از کشور ۸۰ هزار تومان تعیین شد

سهم گردشگری در عوارض خروج از کشور ۸۰ هزار تومان تعیین شد

کد خبر: 6576

سهم صنعت گردشگری در محل عوارض خروج از کشور براساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ تنها ۸۰ هزار تومان به ازای هر نفر تعیین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه بودجه ۱۴۰۲ مسافران ایرانی را مکلف کرده است که مانند هر سال برای خروج از کشور عوارضی بدهند. امسال هم براساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ که امروز منتشر شده، نرخ این عوارض تعیین شد. بر این اساس هر گردشگر باید برای سفر اول خود به خارج از کشور ۴۰۰ هزار تومان برای سفر دوم ۶۰۰ هزار تومان و برای سفر سوم ۸۰۰ هزار تومان هزینه بپردازد. در واقع هزینه‌ای که برای خروج مسافران در نظر گرفته شده به این ترتیب است که برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت.

در این میان اعلام شده که زائران عتبات عالیات و زائران اربعین مطابق با تاریخ تعیین شده در این قانون اگر قصد سفر از طریق مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق را داشته باشند در ایام اربعین از پرداخت عوارض معاف می‌شوند.

سهم گردشگری در عوارض خروج از کشور ۸۰ هزار تومان تعیین شد

ولی همچنان زائران حج تمتع و عمره باید برای سفر اول ۱۳۲ هزار تومان بپردازند. عوارض خروج زائران عتبات در زمان غیر از اربعین نیز، از طریق مرزهای هوایی ۴۵ هزار تومان و از طریق مرزهای زمینی و دریایی ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

با این حساب باید درآمد حاصل از دریافت عوارض خروج از کشور در مجموع به عدد ۳ هزار و ۴۳۱ میلیارد تومان برسد.

اما نکته مهم اینجاست که هر مسافر برای خروج از کشور خود هر میزان عوارضی که بپردازد تنها ۸۰ هزار تومان آن سهم توسعه زیرساخت‌ها و تأسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری است. به این ترتیب اگر کسی ۴۰۰، ۶۰۰ یا ۸۰۰ هزار تومان هم بپردازد باز هم سهم گردشگری تنها ۸۰ هزار تومان خواهد بود.

کد خبر 5679542

منبع: mehrnews-5679542

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید