جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » راه‌اندازی مدرسه‌های قرآنی، راهکار خروج قرآن از مهجوریت است

راه‌اندازی مدرسه‌های قرآنی، راهکار خروج قرآن از مهجوریت است

کد خبر: 6545

بندرعباس - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: اگر بخواهیم قرآن را از مهجوریت درآوریم یکی از بهترین راه‌ها راه‌اندازی همین مدرسه‌های قرآنی هدف‌مند، نظام‌مند و هوشمند است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی عصر سه شنبه در آیین آغاز به‌کار مدرسه قرآنی نداجا در بندرعباس اظهار داشت: قرآن می‌فرماید تا شما کتاب‌های آسمانی را پیاده‌سازی نکنید به جایی نمی رسید و چیزی نیستید.

وی ادامه داد: در حوزه قرآن هم باید در ۲ بخش فعالان قرآنی همگانی و فعالان عرصه‌های قهرمانی قرآن کار کنیم و اگر چنانچه بخواهیم به درستی به هدف ترسیم شده توسط قرآن دست یابیم باید دارای مدرسه ای می‌بودیم که علاقه‌مندان به حفظ و مفاهیم قرآن در زمینه حفظ متمرکز می‌شدند تا یکی از مقدمات اقامه کتاب‌های آسمانی از جمله قرآن کریم فراهم شود.

وی اضافه کرد: این نخستین مدرسه قرآنی در ارتش و نیروهای مسلح بوده که بسیار حایز اهمیت است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: البته زمانی که گفته می‌شود مدرسه قرآنی، این به ذهن برسد که افراد بخشی از وقت خود را در خارج از وقت اداری را برای تلاوت و تعلیم و تعلم قرآن قرار می‌دهند، درصورتی که چنین نیست و کسانی که در این مدرسه آموزش می‌بینند به طور کامل از محل خدمت منفک می‌شوند و ۲۴ ساعته اقدام به حفظ و فراگیری برنامه‌های قرآنی و درک مفاهیم قرآنی می‌کنند.

وی ابراز کرد: ان‌شاءالله برکات فراوانی از این رهگذر نصیب نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی و به‌خصوص نیروی دریایی خواهد شد و امیدواریم این نخستین و آخرین مدرسه قرآنی در ارتش نباشد به سایر نیروها تسری یابد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: حتی در خود نیروی دریایی هم به یک مدرسه قرآنی بسنده نشود و برای اینکه بتوانیم ارتش را کاملاً قرآنی کنیم به مدرسه‌های قرآنی متعددی هم در حوزه پایوران، وظیفه و همسران و فرزندان نیاز داریم.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم قرآن را از مهجوریت درآوریم یکی از بهترین راه‌ها راه‌اندازی همین مدرسه‌های قرآنی هدف‌مند، نظام‌مند و هوشمند است و این گام نخست است و امید می‌رود گام‌های بعدی هم در سطح نداجا و آجا برداشته شود.

وی یادآور شد: ماندگاری هر فرد در تاریخ به اندازه کارهای ماندگاری است که انجام می‌دهد و راه‌اندازی چنین مدرسه ای یکی از تاریخی ترین و ماندگارترین کارها است.

کد خبر 5679163

منبع: mehrnews-5679163

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید