دوشنبه، 10 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تربیت دانش آموزان در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

تربیت دانش آموزان در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

کد خبر: 6534

اردبیل - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به هیچ وجه تربیت تک ساحتی مدنظر نیست و تربیت دانش آموزان در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین هدفگذاری ماست.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری بعدازظهر سه شنبه در همایش مدیران دوره دوم متوسطه و معاونان آموزش متوسطه نواحی یک و دو با حضور مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: لیاقت به عنوان شاخصه اصلی در انتخاب مدیران است و سابقه نمی‌تواند در این مورد در اولویت باشد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت و پیگیری مدیران در مسائل مختلف در مدارس باید مستمر و براساس علم و یقین باشد، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس باید در انتخاب معاونان و عوامل اجرایی خود نهایت دقت را داشته باشند و از افرادی استفاده کنند که تابع قانون باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل مشکلات موجود در آموزش و پرورش استان اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: با وجود همه این مشکلات باز هم آماده‌ایم تا انتقادات سازنده را بشنویم و به یک ادبیات مشترک برای حل مشکلات برسیم.

صفری تحقق عدالت آموزشی و تربیتی را یک اصل دانست و گفت: در آموزش و پرورش اگر برنامه‌ای تدوین می‌شود قطعاً برای همه دانش آموزان در نظر گرفته شده است بنابراین کم توجهی به دانش آموزان کم برخوردار ظلم بزرگی است.

وی از مدیران مدارس برخوردار خواست؛ برای تأمین مایحتاج مدارس محروم وارد عمل شوند و برای تحقق شعار عدالت آموزشی و تربیتی اینگونه مدارس را تحت پوشش قرار دهند.

صفری با تاکید بر تربیت دانش آموزان بر پایه سند تحول بنیادین، اظهار کرد: به هیچ وجه تربیت تک ساحتی مدنظر نیست بلکه کارشناسان در تلاش هستند کارنامه‌ای را طراحی کنند تا اعمال نمره بر اساس ساحت‌های شش‌گانه باشد.

رتبه کنکور سراسری شایسته اردبیل نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه رتبه استان در کنکور سراسری شایسته نیست، گفت: دانش آموزان استان بسیار بااستعداد هستند به طوری که در یک سنجش عمومی هوش، دانش آموزان استان اردبیل در بین دیگر استان‌ها در رتبه پنجم قرار گرفته اند بنابراین این موضوع نشان می‌دهد، باید در برنامه‌ریزی‌های خود تغییراتی انجام دهیم تا به اهداف خود برسیم.

صفری اظهار کرد: هر چند کنکور وظیفه آموزش و پرورش نیست ولی ما در آموزش و پرورش در این خصوص دغدغه داریم بنابراین مدارس ملزم هستند با تشکیل مستمر ستاد کنکور دانش‌آموزان پایه دوازدهم را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش‌های چهره به چهره با دانش آموزان و اولیا، اطلاع رسانی به موقع از چگونگی تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور و حضور مشاوران معین در مدارس می‌تواند رتبه استان را در کنکور بهبود ببخشد.

کد خبر 5678874

منبع: mehrnews-5678874

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید