سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » جزئیات هفته فرهنگی بر آستان آفتاب تشریح شد

جزئیات هفته فرهنگی بر آستان آفتاب تشریح شد

کد خبر: 6503

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به تشریح رویکرد جدید این مؤسسه در ترویج اندیشه‌های امام پرداخت و جزئیات رویداد هفته فرهنگی بر آستان آفتاب را که هفته آینده برگزار می‌شود، تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی کمساری رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در نشست رسانه‌ای که پیش از ظهر امروز ۲۰ دی در جماران برگزار شد، به «هفته فرهنگی بر آستان آفتاب» که هفته آینده در شهر خمین برگزار خواهد شد، اشاره کرد و گفت: بنا داریم هفته‌های فرهنگی - هنری را در داخل و خارج کشور تحت عنوان هفته‌های فرهنگی امام برگزار کنیم و طبیعتاً خمین به عنوان زادگاه امام اولین جایی است که این هفته فرهنگی برگزار می‌شود؛ تقارن میلاد امام که با ولایت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) تقارن بهانه بسیار مبارکی است برای اینکه اولین هفته فرهنگی را تحت عنوان «بر آستان آفتاب» در شهر خمین برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: خمین یکی از شهرهایی است که در صدر آمار شهدای دفاع مقدس قرار دارد و یک شهر بسیار فرهنگی، ریشه دار، مذهبی و پیشتاز و زادگاه حضرت امام هم هست و امام نزدیک به دو دهه از عمر مبارکشان را در خمین زندگی کرده اند و در یکی دو ماه اخیر دیدیم که مورد طمع دشمنان هم هست و در اعتراضات اخیر دیدید که یک اتفاقِ نیفتاده در این شهر را در رسانه‌ها و شبکه‌های معاند چطور برجسته کردند و یک اتفاق غیر واقعی را با یک خطای دید تصویری به عنوان یک اتفاق واقعی قلمداد کردند. طبیعتاً خمین از این جهت محل طمع دشمنان هست.

رئیس مجلس به خمین می‌آید

کمساری به جزئیات رویداد «بر آستان آفتاب» اشاره کرد و گفت: جمعه ۲۳ دی ماه با حضور مقامات کشوری و استانی در بیت حضرت امام و مجتمع فرهنگی و هنری یادگار امام این هفته فرهنگی را افتتاح خواهیم کرد و به مدت یک هفته برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و اجتماعی برگزار می‌شود. از رئیس محترم مجلس آقای دکتر قالیباف برای حضور در افتتاحیه دعوت کرده ایم و حضور اعضای محترم بیت امام، مسئولین کشوری و مقامات استان، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار و مدیران، صاحب نظران، نخبگان و فرهیختگان، اهالی فرهنگ و هنر، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و آحاد افرادی که جمع نخبگانی را تشکیل می‌دهند افتتاحیه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هشت عنوان برنامه را در طول این هفته برگزار خواهیم کرد، با توجه به شرایط جامعه، هم به مسئولین استان و هم به همکاران مؤسسه تأکید کردیم که از هرگونه هزینه‌های غیر ضروری و ریخت و پاش هایی که شائبه اسراف داشته باشد اجتناب شود. تأکید بر حضور مردم و استفاده از ظرفیت جوانان خمین بوده است. امام جمعه محترم آیت الله دری نجف آبادی نیز همین تأکید را داشتند و لذا ما سعی می‌کنیم با همان مشی حضرت امام، که ساده زیستی بوده، این هفته را برگزار کنیم. حتی در برگزاری و مدیریت این برنامه‌ها تأکید بر حضور مردم خمین و استفاده از ظرفیت‌های جوانان بوده است.

کد خبر 5678767

منبع: mehrnews-5678767

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید