پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » تداوم‌ بارش برف در اصفهان/ هوا ۱۲ درجه سردتر می‌شود

تداوم‌ بارش برف در اصفهان/ هوا ۱۲ درجه سردتر می‌شود

کد خبر: 6497

اصفهان- سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از تداوم بارش‌ برف در سراسر استان تا شامگاه امروز و کاهش محسوس دما تا پایان هفته خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارندگی‌های شبانه روز گذشته در سطح استان اصفهان، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارشی تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز سه‌شنبه از پادنای عُلیای سمیرم با ۳۳ میلیمتر آب حاصل از برف، سمیرم ۳۰ میلیمتر، شهرضا ۲۱ میلیمتر، مبارکه ۱۹ میلیمتر، فریدون شهر ۱۸ میلیمتر، چادگان ۱۷ میلیمتر، ورزنه، داران و زرین شهر ۱۴ میلیمتر و نجف آباد ۱۲ میلیمتر بوده است.

وی با اشاره به تداوم بارش برف و باران در سراسر استان تا شامگاه امروز، خاطرنشان کرد: کلانشهر اصفهان امروز شاهد نخستین برف زمستانی بود که تا ساعت ۹ و ۳۰ صبح امروز ۱۳ میلیمتر برف و باران بارید و بارندگی کماکان تا امشب ادامه دارد.

سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: با فراگیر شدن سامانه سرد بارشی طی امروز در اکثر مناطق استان تداوم بارش برف و باران، مه آلودی هوا و آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده و کولاک برف در مناطق سردسیر را انتظار داریم.

امینی ادامه داد: با خروج سامانه بارشی از فردا چهارشنبه تا پایان هفته افت محسوس دما و یخبندان به ویژه در مناطق شمال و شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت آینده بین سه تا ۶ درجه سانتیگراد سردتر می‌شود، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

سرپرست مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: بوئین میاندشت با دمای ۱۶ درجه سانتیگراد زیر صفر و خوروبیابانک با دمای هشت درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.‌

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین نسبت به ورود توده هوای سرد و کاهش محسوس دما هشدار سطح نارنجی صادر کرد. هشدار سطح نارنجی زمانی صادر می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

در اطلاعیه هواشناسی استان اصفهان آمده است از فردا چهارشنبه تا اوایل روز شنبه ۲۴ دی ماه با نفوذ توده هوای سرد به استان، دما در اکثر مناطق به ویژه نیمه شمالی و شرقی استان افت محسوس بین هشت تا ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد داشت که در این شرایط احتمال یخبندان معابر عمومی و جاده‌ها و یخ زدگی لوله‌ها و مخازن آب وجود دارد.

هواشناسی استان در این اطلاعیه برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی بر لزوم کنترل دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌ها و مخازن آبی توصیه و تاکید کرده که مدیریت مصرف حامل‌های انرژی طی این مدت ضروری است.

کد خبر 5678561

منبع: mehrnews-5678561

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید