جمعه، 14 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » میراث فرهنگی و گردشگری » برگزاری کنفرانس کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری

برگزاری کنفرانس کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری

کد خبر: 6463

نخستین کنفرانس بین المللی کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری در دانشگاه تهران امروز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحیدر ابراهیم بای سلامی دبیر نخستین کنفرانس بین المللی کارآفرینی اجتماعی گفت: کارآفرینی اجتماعی جدیدترین راهبرد توسعه پایدار برای کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است و توسعه گردشگری پایدار بهترین زمینه و استعداد برای مشارکت مردم در اقتصاد، کاهش فقر و ایجاد کسب و کارهای نو و اشتغال جوانان است. دانشگاه تهران در راستای اهداف راهبردی خود مبنی بر مرجعیت علمی، بین المللی شدن و ایجاد گفتمان کارآفرینی در جامعه کنفرانس را در دانشکده کارآفرینی برگزار می‌کند و در سالهای آینده نیز تکرار خواهد شد و تاکنون بیش از ۵۶ مقاله علمی و تخصصی به این کنفرانس ارائه شده است.

وی گفت: محورهای کنفرانس عبارتند از کار آفرینی اجتماعی و جامعه پایدار و هوشمند، گزارش داخلی و بین المللی درباره توسعه مقاصد گردشگری پایدار، حفظ محیط زیست و مصرف بهینه آب، کار آفرینی اجتماعی و گردشگری پایدار برای تحقق اشتغالزایی، فقرزدایی، کاهش نابرابری اجتماعی، توانمندسازی زنان، روستاییان و مردم حاشیه شهرها و مشارکت جامعه محلی، تجارب ملی و بین المللی کارآفرینی پیشرفته و اقتصاد مشارکتی، نوآوری و استفاده از فناوری‌های نوین و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در گردشگری پایدار، فرصت‌های کار آفرینانه بر حسب جاذبه‌های گردشگری فرهنگی، طبیعی و خدماتی در ایران.

وی در ادامه بیان کرد: سخنرانان از دانشگاه‌های انگلستان، مالزی، ایران، ایتالیا و سازمان جهانی دیدبانی کارآفرینی در این کنفرانس به صورت مجازی سخنرانی خواهند کرد. ریاست این کنفرانس بین المللی را جهانگیر یدالهی فارسی و من به عنوان دبیر علمی آن بر عهده داریم. این کنفرانس پیامد کنفرانس ملی کارآفرینی اجتماعی با رویکرد گردشگری است که در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار شده بود و امسال در سطح بین المللی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 5678257

منبع: mehrnews-5678257

تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید