یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » فرهنگ و هنر » ایران و روسیه سریال تلویزیونی مشترک تولید می‌کنند

ایران و روسیه سریال تلویزیونی مشترک تولید می‌کنند

کد خبر: 6460

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و مدیران شرکت فیلمسازی پروفیت درباره تولید مشترک یک سریال تلویزیونی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود احمدوند رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه با مدیران شرکت فیلمسازی پروفیت دیدار کرد. در این دیدار که بجز مدیرعامل شرکت فیلمسازی پروفیت، پنج نفر از دست‌اندرکاران تولید سریال در این شرت نیز حضور داشتند، احمدوند با اشاره به توسعه روابط سینمایی ایران و روسیه و عزم مدیران دولتی و بخش خصوصی دو کشور برای همکاری در حوزه فیلم و سینما گفت: امیدوار هستیم به زودی چند پروژه تولید مشترک که میان فعالان سینمای ایران و روسیه در حال مذاکره است به نتایج نهایی برسد.

وی افزود: آغاز این پروژه‌ها فصل نوینی در روابط فرهنگی دو کشور خواهد گشود و یکی از راه‌های آشنایی مردم ایران و روسیه با واقعیت‌ها بدون واسطه رسانه‌های غربی از همین دریچه شکل خواهد گرفت.

ایگور تالستونوف مدیر پروژه و کارگردان این مجموعه تلویزیونی نیز ضمن معرفی گروه فیلمسازی درباره فیلمنامه، مشخصات فنی، دستیاران و تیم اجرایی این سریال توضیحاتی ارائه کرد.

تالستونوف با توضیح درباره طرح داستانی این مجموعه تلویزیونی افزود: ما علاقه‌مند هستیم ۱۰ قسمت از سریال خود را در جمهوری اسلامی ایران و با کمک فعالان سینمایی ایران در بخش‌های هنری و فنی بسازیم.

سپس کارگردان و فیلمنامه نویس این سریال نیز درباره محتوای آن سخن گفت و در ادامه طرفین در خصوص روند اجرایی این پروژه توافق کردند.

آشنایی با شرکت فیلمسازی پروفیت

پروفیت یکی از معتبرترین کمپانی‌های فیلمسازی در روسیه است که از سال ۱۹۹۵ با تولید بیش از ۱۰۰ فیلم و سریال برای شبکه‌های سراسری روسیه مانند شبکه یک، شبکه روسیه، ان تی وی و اس ت اس فعالیت کرده است. فیلم‌های سینمایی تهیه شده توسط این شرکت درجشنواره‌های مختلف بین‌المللی مانند اسکار، کن و مسکو جوایز برتر را از آن خود کرده‌اند یا جزو نامزدهای اصلی بوده‌اند.

فیلم‌هایی مانند «همه می‌میرند اما من می‌مانم» اثر والریا گای گرمنیکو (برنده جایزه کن و جشنواره مونیخ) «شرق – غرب» اثر رژیسا وارنیه (نامزد اسکار و گلدن گلوب)، «دزد» اثر پاول چوخرای (برنده جشنواره ونیز و نامزد اسکار و گلدن گلوب)، «تیرانداز وروشیلوسکی» اثر استانیسلاو گوورخین (جایزه کینوتاور)، «سفر با حیوانات خانگی» اثر ورا ستروژیووای (جایزه اول جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو) برخی از تولیدات این شرکت هستند.

کد خبر 5678428

منبع: mehrnews-5678428

دسته بندی: فرهنگ و هنر
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید