یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » مکتب حاج قاسم باید در بین همه اقشار و نسل‌ها ترویج شود

مکتب حاج قاسم باید در بین همه اقشار و نسل‌ها ترویج شود

کد خبر: 6434

بیرجند- نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی باید در بین همه اقشار، مذاهب و نسل‌ها ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ ناصر ابوشریف در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم همان مکتب امام خمینی (ره) و مکتب رهبر حکیم فرزانه انقلاب اسلامی است که ترویج این مکتب برای نسل جوان و مذاهب شیعه و سنی مهم است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۸ میلادی با سردار سلیمانی آشنا شده، گفت: او شخصیتی الگو و مثال‌زدنی داشت که نه فقط برای ما بلکه برای همه مسلمانان در تمامی جوانب می‌تواند اسوه باشد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران از دینداری، سیاست و جهاد به عنوان ابعاد الگویی سردار سلیمانی نام برد و گفت: حاج قاسم در تدین و دینداری یک الگو بود و بدون افراط گرایی، منشی میانه‌رو داشت.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی هیچگاه بین مسلمانان فرق نمی‌گذاشت و همیشه تأکید داشت که خط ما در زندگی خط اسلام است و به دور از مسائل حاشیه‌ای باید به فکر تعالی و رشد باشیم.

ابوشریف گفت: تغییر وضعیت کنونی از موارد مد نظر شهید سلیمانی بود که در راستای اجرای دستورات دینی همواره بر آن تأکید می‌کرد.

به گفته وی؛ حاج قاسم سلیمانی همواره بر اساس برادری حرکت می‌کرد و هیچ گاه مسائل شخصی را در اولویت قرار نمی‌داد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران یادآور شد: هر رفتار حاج قاسم بر اساس وجدان و وظیفه دینی بود حتی با دیگران هم بر همین اساس رابطه داشت.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره مصالح دیگران را بر خود مقدم می‌دانست، گفت: در برخورد با کشورهای منطقه نیز همواره دغدغه‌مند بود و در فعالیت‌های دیپلماتیک حاج قاسم نیز اولویت قرار دادن مصالح دیگر ملت‌ها نمود داشت.

ابوشریف افزود: در آخرین نشستی که با شهید سلیمانی داشتم او از دیدارهای مختلفی که با سران کشورهای دیگر از جمله ترکیه، پاکستان و عراق داشت سخن گفت و در همه دیدارها تأکیدش بر مشارکت این کشورها در مسائل منطقه به‌ویژه مسئله فلسطین بود.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی در این روابط دیپلماتیک، کشورهای منطقه را متقاعد کرده بود که مصلحت آنها در حمایت از فلسطین است.

به گفته وی؛ ده‌ها صفت دیگر هم در مورد حاج قاسم به رشته تحریر درآمده که باید رواج پیدا کند و برای جوانان اعم از شیعه و سنی تبدیل به الگو شود تا به سمت مسائل واقعی امت هدایت شوند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: مسائل واقعی امت، اقتصاد، علم، پیشرفت و حفظ پیشرفت کشورهاست و باید بدانیم که چطور کشورهای اسلامی را از چنگ دشمنان رها کنیم.

ابوشریف ادامه داد: در آخرین دیداری که با حاج قاسم قبل از شهادت داشتم، گفته بود خدمت به قدس و فلسطین وظیفه‌ای است که در آن دنیا مورد سوال خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی همواره بر زمان‌شناسی و وحدت بین مسلمانان تأکید داشت و اندیشه او براساس رهبری واحد و حکیمانه بود.

به گفته وی؛ فلسطینی‌ها بر اساس دیدگاه حاج قاسم، ایمان دارند که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر و ولی امر مسلمین نی باشد.

ابوشریف با ابراز خوشحالی از سفر به استان خراسان جنوبی و بیرجند گفت: قبل از این در سایر نقاط از جمله طبس و یزد هم برنامه‌هایی را اجرا کرده‌ایم.

کد خبر 5677983

منبع: mehrnews-5677983

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید