یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اقدام برای آبرسانی به ۹۰ روستای خراسان جنوبی

اقدام برای آبرسانی به ۹۰ روستای خراسان جنوبی

کد خبر: 6425

بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح محرومیت زدایی در راستای آبرسانی به ۹۰ روستای استان در قالب احداث ۴۵ مجتمع آبرسانی در دست اجراست و روند آن به سرعت در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در استان خاطرنشان کرد: بر اساس هدف گذاری‌های صورت گرفته، آبرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی باید تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرایی شود.

وی با بیان اینکه از اقدامات جهادی در خراسان جنوبی در راستای رفع محرومیت استقبال می‌کنیم و حمایت‌های لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد، بیان کرد: خراسان جنوبی برای انجام اقدامات محرومیت زدایی گزینه خوبی است که توسط جهادگران جمعیت امام رضایی انتخاب شده است.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه گروه‌های جهادی بدون هیچ چشمداشتی برای زدودن غبار محرومیت وارد مناطق محروم می‌شوند که این امر کار بسیار با ارزشی است، افزود: خراسان جنوبی از نظر زیرساخت‌ها و به خصوص فضای آموزشی مشکلاتی دارد.

عباس‌زاده ادامه داد: باید از ظرفیت خیرین در راستای حل مشکلات مردم خراسان جنوبی به خصوص در نقاط مرزی و محروم نهایت استفاده را بکنیم.

وی با اشاره به وجود تعداد زیاد روستاهای دارای تنش آبی در خراسان جنوبی، گفت: روستاهای مرزی و محروم زیادی در استان داریم که مشکلات کم آبی دارند و گروه جهادی جمعیت امام ۸ رضایی‌ها می‌تواند در این زمینه ورود جدی کنند.

به گفته وی در برخی روستاهای استان با توجه به زلزله‌خیز بودن، مردم همچنان در خانه‌های خشتی و گلی زندگی می‌کنند و از طرفی هم توان بازسازی واحدها را ندارند که گروه‌های جهادی می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کنند.

معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: یکی از مشکلات دیگر ما در روستاهای استان مسائل بهداشتی است.

عباس زاده با بیان این که لیست روستاهای دارای تنش آبی در اختیار گروه جهادی امام رضایی قرار خواهد گرفت، گفت: در تابستان سال جاری ۴۰۰ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شد.

وی با ذکر این نکته که دولت هم در زمینه آبرسانی به روستاها ورود خوبی داشته، اظهار کرد: به دلیل تنش آبی، حوزه آبرسانی و تأمین آب روستاها برای ما در خراسان جنوبی خیلی مهم است.

معاون عمرانی استاندار با تأکید بر لزوم احیای قنوات خراسان جنوبی در راستای تأمین آب روستاییان، افزود: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی انجام شده و در سال جاری هم اعتبارات خوبی برای این منظور اختصاص یافت و ورود گروه‌های جهادی در این زمینه کمک کننده خواهد بود.

وی با اشاره به روند مهاجرت در برخی روستاها خراسان جنوبی، گفت: خشکسالی‌ها معیشت مردم را بسیار تحت تأثیر قرار داده است.

عباس‎زاده خاطرنشان کرد: امکانات دولتی را در اختیار گروه‌های جهادی قرار خواهیم داد و از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

معاون اجرایی جمعیت امام رضایی‌ها هم در این دیدار گفت: داوطلبان این جمعیت در بحران‌های مختلف کشور به همراه تیم‌های امدادی ورود پیدا می‌کنند و از سال ۱۳۸۸ این مجموعه جهادی اقدامات خوبی را در زمینه‌های مختلف در سطح کشور انجام داده است. خ

سید ضیا الدین رسولی با اشاره به اینکه از یک و نیم سال گذشته به دلیل مسئله تنش آبی در منطقه سیستان و بلوچستان ورود پیدا کردیم، بیان کرد: از تیرماه تا مهرماه سال گذشته آبرسانی پایدار به ۱۸ روستای این استان را اجرایی کردیم.

وی تصریح کرد: تاکنون در منطقه سیستان و بلوچستان سه فاز آبرسانی را اجرا کرده‌ایم و در حال حاضر در فاز چهارم هم برنامه ریزی برای آبرسانی به ۲۴ روستا، در حال نهایی شدن است.

معاون اجرایی جمعیت امام رضایی‌ها تصریح کرد: هدف گذاری کرده ایم تا علاوه بر سیستان و بلوچستان برای رفع مشکلات کم آبی در روستاهای کرمان و خراسان جنوبی هم ورود پیدا کنیم.

وی با ذکر این نکته که اولویت‌ها در آبرسانی به روستاها را با هماهنگی آب و فاضلاب انتخاب می‌کنیم و در مقابل این مجموعه و دولت نیستیم بلکه تنها کمک کننده هستیم، بیان کرد: منابع مالی این جمعیت جهادی از محل کمک‌های خیرین تأمین می‌شود.

رسولی خاطرنشان کرد: اگر اولویت‌های طرح آبرسانی استان به ما معرفی شود، در حد توان همراهی لازم را خواهیم داشت و تا وقتی که مثلث همراهی در استان وجود داشته باشد با افتخار در خدمت مردم منطقه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که اتفاقات خوبی در خراسان جنوبی رقم بزنیم، بیان کرد: فعالیت ما تنها عمرانی نیست بلکه کارهای فرهنگی را هم انجام می‌دهیم.

کد خبر 5677963

منبع: mehrnews-5677963

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید