یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » صدور حکم ساماندهی سگ‌های بلاصاحب برای سگ‌آزار در سرعین

صدور حکم ساماندهی سگ‌های بلاصاحب برای سگ‌آزار در سرعین

کد خبر: 6416

سرعین-معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: حکم ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به مدت ۳ماه و یک صد ساعت به عنوان مجازات جایگزین حبس برای سگ‌آزار سرعینی صادر شد.

جلال آفاقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیرو انتشار فایلی از سگ آزاری در فضای مجازی و ورود و پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان به موضوع، پرونده قضائی در حوزه سرعین تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه حیوان آزاری در قانون جرم است و مجازات سنگینی دارد، گفت: پس از رسیدگی لازم حکم ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به مدت سه ماه و یک صد ساعت به عنوان مجازات جایگزین حبس برای سگ‌آزار سرعینی صادر شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: ضمناً برای تکمیل مجازات اصداری، حکم بر جمع آوری بیست حدیث و روایت معصومین (ع) در رابطه با خوش رفتاری با حیوانات توسط محکوم علیه صادر شده است.

آفاقی ادامه داد: با توجه به ساز و کارهای بهداشتی و الزامات نگهداری سگ‌های نگهبان و همچنین مقررات مربوط به جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب و ولگرد و تکالیف دستگاه‌های متولی در این خصوص، آزار حیوانات به هر بهانه عملی غیر اخلاقی، غیر شرعی و غیر قانونی است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در موضوعات مرتبطی همچون الزام محکوم به انجام خدمات در جهت رسیدگی و خدمت رایگان به حیوانات در طول مدت محکومیت و تحت نظر سازمان متولی همچون محیط زیست توانسته است اثرات خوبی در اصلاح و جلوگیری از تکرار جرم داشته باشد.

کد خبر 5677923

منبع: mehrnews-5677923

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید