سه شنبه، 11 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۴۰۰۰ نفر طی دهه گذشته در سوانح رانندگی گلستان جان باختند

۴۰۰۰ نفر طی دهه گذشته در سوانح رانندگی گلستان جان باختند

کد خبر: 6403

گرگان- رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: چهار هزار نفر طی ۱۰ سال گذشته در سوانح رانندگی درون و برون شهری در گلستان جان خود را از دست داده اند که نیمی از آنها موتور سوار بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی ظهر یکشنبه در جلسه امروز شورای پیشگیری از وقوع جرم اظهارکرد: فقط در یک دهه گذشت چهار هزار نفر در جاده‌های درون شهری و برون شهری استان در تصادفات جان باخته‌اند که نیمی از آنها موتورسیکلت سواران هستند که دلیل عمده فوت هم نداشتن کلاه ایمنی و ضربه به سر بوده است.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: در این مدت ۷۰ هزار نفر از هم استانی‌ها در تصادفات مصدوم شده‌اند.

وی گفت: بیشترین تصادفات استان و مرگ و میرها در ۱۵۳ نقطه حادثه خیز رخ می‌دهد که فقط ۱۸ نقطه از این مناطق ایمن سازی شده و قابل قبول نیست.

آسیابی با تاکید بر اینکه نبود بودجه و امکانات، توجیه خوبی برای کُندی ایمن سازی این مناطق نیست، گفت: از این پس دادگستری استان در قالب شورای پیشگیری از وقوع جرم، فرایند ایمن سازی مناطق حادثه خیز در داخل شهرها و جاده‌های استان را رصد و گزارش گیری می‌کند و در صورت کوتاهی مسئولان، در تشکیل پرونده ترک فعل برای مدیران تعلل نخواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: در چند ماه گذشته اقدامات خوبی در حوزه روشنایی راه‌ها، خط کشی و آزادسازی حریم جاده‌ها انجام شده است اما رفع نقاط حادثه خیز نیاز به تلاش مضاعف دارد.

وی گفت: نقاط حادثه خیز به تفکیک شهرستان‌ها مشخص شده و در نشست‌های بعدی مدیران متولی شهرستانی هم باید گزارش اقدامات خود، برای ایمن سازی این مناطق را ارائه کنند.

کد خبر 5677569

منبع: mehrnews-5677569

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید