شنبه، 8 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » قیمت گوشت قرمز در خراسان جنوبی /توزیع سهمیه تنظیم بازاری از فردا

قیمت گوشت قرمز در خراسان جنوبی /توزیع سهمیه تنظیم بازاری از فردا

کد خبر: 6331

بیرجند-رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی قیمت گوشت قرمز در استان را اعلام کرد و گفت: سهمیه ۹۸ تنی گوشت منجمد گوساله و ۴۸ تنی گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازار از فردا در استان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری عصر یکشنبه در ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به تولید ۷۹۲ تن گوشت مرغ گرم در استان افزود: ذخیره گوشت مرغ منجمد در استان ۲۵۱ تن و میزان تخم مرغ تولیدی از ابتدای امسال تا هفته گذشته هم ۵۹۳ هزار و ۴۱۳ تن بوده است.

به گفته وی مصرف روزانه تخم مرغ در استان ۳۵ هزار تن است و بقیه تخم مرغ تولید استان به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه قیمت گوشت قرمز گوسفندی در استان بین ۲۱۰ تا ۲۱۵ هزار تومان است در حالی که در سایر استان‌ها به ۲۶۰ هزار تومان رسیده است، گفت: برای توزیع گوشت قرمز تنظیم بازار در استان برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: توزیع سهمیه ۹۸ تنی گوشت منجمد گوساله و ۴۸ تنی گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازار از فردا به صورت هماهنگ در تمام شهرستان‌های خراسان جنبی آغاز می‌شود و مردم شهرستان‌های بیرجند و قائنات می‌توانند از فرد ۱۹ دی نسبت به خرید از طریق سامانه مورد نظر اقدام کنند.

به گفته وی توزیع گوشت در سایر شهرستان‌های استان به صورت فیزیکی و با اولویت فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نهادهای حمایتی انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: اقلام تنظیم بازار مانند شکر، روغن، مرغ و تخم مرغ در استان کمبود نداریم و به اندازه کافی نسبت به ذخیره‌سازی آنها اقدام شده است.

جعفری ادامه داد: در حوزه میوه تنظیم بازار شب عید هم ذخیره سازی سیب درختی انجام شده است و درزمان مقرر پرتقال هم ذخیره خواهد شد.

وی با اشاره به خرید گوشت مازاد مرغ در خراسان جنوبی، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام تنها نژاد آرین را خریداری می‌کند و خرید بقیه نژادها توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی انجام می‌شود که در حال حاضر به دلیل نبود توان مالی توسط اتحادیه‌ها خریدی صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مهمترین مشکل اتحادیه‌ها در زمینه خرید مرغ مازاد را کمبود نقدینگی اعلام کرد و افزود: تقاضای ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات دارند و در حال حاضر ۵۰۰ تن مرغ مازاد توسط کشتارگاه استان خریداری و ذخیره سازی شده است.

جعفری از انجام ۵۲ هزار و ۹۱۴ مورد بازرسی در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و افزود: تاکنون ۲۱ میلیارد تومان پرونده‌های تخلف تشکیل شده که برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با بیان مشکل برای تأمین حق‌الزحمه همیاران بازار اظهار کرد: مطالبات همیاران بازار ۲ میلیارد تومان است که سازمان بسیج اصناف قول پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان آن را داده است اما برای پرداخت بقیه این مطالبات مشکل داریم.

کد خبر 5676971

منبع: mehrnews-5676971

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید