شنبه، 15 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » نظارت‌ها و بازرسی‌ها از واحدهای صنفی هدفمند شود

نظارت‌ها و بازرسی‌ها از واحدهای صنفی هدفمند شود

کد خبر: 6324

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت:نظارت‌ها و بازرسی‌ها از واحدهای صنفی باید هدفمند باشند و با متخلفان به طور جدی برخورد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت در ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به اهمیت جلسات این ستاد به دلیل ارتباط آن با سفره مردم بیان داشت: فرمانداران باید از نزدیک در جریان چگونگی توزیع کالاهای اساسی مانند گوشت قرار گیرند.

وی با بیان اینکه برای این منظور باید جلساتی با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوط برگزار شود، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی با اطلاعات کامل همراه با جزئیات باید در جلسات ستاد شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه تأمین به موقع کالاهای مورد نیاز و چگونگی توزیع آن‌ها به خوبی باید مدیریت شود، گفت: بخشی از مشکلات موجود در این حوزه مشکل ملی است که باید توسط وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشور رفع شوند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بعضی از مشکلات هم با هماهنگی بین دستگاه‌ها باید حل شوند تا از فشار مطلق به مردم کاسته شود.

قناعت افزود: در بررسی مشکلات موجود نباید بزرگ نمایی شود زیرا موضوع تأمین انرژی و امنیت غذایی مشکلی جهانی است و حتی در فرانسه هم مشکل تأمین انرژی و مواد غذایی وجود دارد.

وی ادامه داد: در زمینه سازماندهی امور مربوط با این حوزه و کنترل قیمت‌ها مشکل داریم و باید بازرسی‌ها از واحدهای صنفی هدفمند باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سه چهارم مشکلات این حوزه ملی و فرا ملی است و بعضی از مشکلات موجود مربوط به دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است که باید رفع شوند.

قناعت عنوان داشت: هرچند مشکلاتی در زمینه تأمین، توزیع و کنترل کالاها وجود دارد اما نباید تزریق ناامیدی به جامعه انجام شود و در کنار نقاط ضعف باید به نقاط قوت هم توجه شود.

وی تاکید کرد: نظارت‌ها و بازرسی‌ها باید هدفمند باشند و با متخلفان به طور جدی برخورد شود و خروج دام زنده دارای مجوز بعد از تأمین نیاز استان باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تدابیر لازم برای تأمین و توزیع گوشت باید انجام شود، گفت: اقدام لازم برای خرید گوشت مرغ برای ذخیره سازی آن باید انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: برای خرید میوه شب عید هم باید اقدامات لازم توسط کمیته راهبردی و سازمان تعاون روستایی انجام شود و باید نظارت لازم بر نانوایی‌ها صورت گیرد و درصورت نیاز سهمیه آرد یا ساعت پخت نانوایی‌های مورد نظر افزایش یابد.

قناعت افزود: با توجه به تخصیص سهمیه آرد قابل توجه‌ای برای استان، توزیع آن بر اساس درخواست‌های فرمانداران انجام خواهد شد.

کد خبر 5676953

منبع: mehrnews-5676953

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید