چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد شاخص شهر قزوین

برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد شاخص شهر قزوین

کد خبر: 6311

قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد شاخص شهر قزوین و به صورت مردمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یوسف پورآرین صبح یکشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهار کرد: سیاست مهم ما این است که عمده مناسک و برنامه‌های مذهبی را مجموعه‌های مردمی باید انجام دهند.

وی افزود: در اعتکاف امسال هم مجموعه‌های مردمی در حال برنامه ریزی و اقدام برای برگزاری آن هستند و دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی همچون سازمان تبلیغات اسلامی تلاش خواهند کرد نقش پشتیبانی برنامه را داشته باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه اعتکاف امسال دارای اهمیت بیشتری نسبت به سالهای گذشته است، اضافه کرد: دشمنان با هزاران دستگاه تبلیغاتی و درون در صدد به انحراف کشیدن جامعه و تلاش برای القا این است که بگوید جامعه و جوانان از دین دور شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری با شکوه فاطمیه، تشییع شهدای گمنام، مراسم سالروز شهادت شهید سلیمانی و حتی ۱۳ آبان در سطح کشور بیان کرد: مراسم‌های اخیر و حضور مردم در صحنه نشان داد مردم و جوانان متدین هستند.

حجت‌الاسلام پورآرین اضافه کرد: حضور با شوق و شور جوانان مؤمن و متدین ما در مراسم اعتکاف امسال بسیار مهم است و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد این اتفاق خوب و مهم باشیم.

وی با بیان اینکه این مراسم جلوه بسیار مهمی است که می‌توانیم شکست دشمن را به رخ دنیا بکشانیم، تصریح کرد: دل‌های جوانان ما سرشار از ایمان است و نسبت به مناسک عبادی بسیار پر اشتیاق هستند.

این مسئول ادامه داد: در شهر قزوین مطابق تصمیم گیری ها مسجدالنبی محور اعتکاف برادران و مسجد جامع هم برای اعتکاف خواهران تعیین شد و مساجد دیگر شهر نیز پشتیبانی خواهند کرد.

وی بیان کرد: طبق روال سابق مساجدی در شهرستان‌ها تحت مدیریت امام جمعه هر شهرستان تعیین شده و سازمان تبلیغات اسلامی هم پشتیبانی را بر عهده خواهد داشت

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان یادآور شد: ثبت نام از طریق سامانه‌ای که به زودی اعلام خواهد شد انجام می‌شود.

کد خبر 5676598

منبع: mehrnews-5676598

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید