یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » نقش کلیدی مادر در خانواده باید پررنگ شود

نقش کلیدی مادر در خانواده باید پررنگ شود

کد خبر: 6302

همدان_رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: با توجه به شرایط فعلی نقش کلیدی مادر در خانواده به عنوان محور عطوفت و رکن خانواده باید پر رنگ تر شود.

حجت الاسلام وحید عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: ستاد نهضت پیشرفت بانوان در شهرستان همدان تشکیل شده است که هدف این ستاد کنشگری بانوان فعال در زمینه‌های اجتماعی و ولایت اجتماعی با رویکرد الگوی سوم زن است.

وی تصریح کرد: ستاد پیشرفت بانوان در همدان در شاخه‌های مختلفی فعالیت دارد که به عنوان مثال می‌توان به طرح رفیقانه اشاره کرد که در این طرح دختران نوجوان با انجام فعالیت‌ها به صورت تم نوجوانانه فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان در ادامه از بستری بنام بستر حرف آورد نام برد و افزود: یک محفل، یک محل و یک بستر بنام حرف آورد نام گرفته است و بانوان در این بخش می‌توانند حرف‌های خود را در مسائل اجتماعی، زنانه و تا تمام مسائلی که یک زن می‌تواند میدان دار باشد در این طرح بیان می‌کنند.

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه چند غرفه در حوزه عفاف و حجاب در شهر همدان برگزار شده است خاطرنشان کرد: در زمینه فرزندآوری دو همایش تاکنون در همدان برگزار شده است که یک همایش به نام روایت امید بوده است که هدف از این همایش تربیت کنشگران جمعیت می‌باشد که ۵۰۰ طلبه به صورت دوره آموزشی در زمینه جمعیت و فرزند آوری در دانشگاه علوم پزشکی شرکت کردند.

وی از برگزاری دوره تخصصی برای کاروان جمعیت با هدف مراکز بهداشت در شهرستان‌های همدان که به صورت دوره کارگاهی با حضور یک مبلغ خانم، مبلغ آقا، متخصص ماما و یک فرد رسانه‌ای برگزارشده است نام برد و گفت: این افراد با حضور در مراکز بهداشت و خانه های بهداشت مردم را نسبت به بحث جمعیت و نیروی جوانی ترغیب می‌کردند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه از برگزاری خیریه جمعیت خبر داد و یادآور شد هدف این خیریه جمع آوری نذورات فرهنگی در زمینه آموزش، فرزندآوری و باروری نسل جوان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی همدان تشریح کرد: با توجه به شرایط فعلی نقش کلیدی مادر در خانواده به عنوان محور عطوفت و رکن خانواده کمتر دیده شده است و باید در تقویت این رکن تلاش بهتر و جدی صورت بگیرد و این تلاش مبتنی بر حدیث کسا معنی پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اگر ما تلاش داریم قوام خانواده را پررنگ داشته باشیم باید نقش مادر خانواده را پر رنگ تر کنیم افزود: در شهرستان همدان یک حسینیه در کوی خضر با دست بانوان تشکیل شده است که می‌توان گفت در سطح کشور بی نظیراست و این نشان دهنده مسئولیت پذیری و خلاق بودن بانوان در تمام عرصه‌های اجتماعی را دارد.

وی از اجرای طرح مهرواره با نور در استان همدان برد و یادآورشد: این طرح باهدف شناسایی و شناساندن کنشگران و فعالان بانو در سطح ملی برگزارشده است که در بخش شهرستانی با حضور ۵۰۰ بانو که شناسایی شده‌اند انجام شد که از این تعداد ۵۶ نفر به مرحله استانی و در نهایت ۲۲ نفر به مرحله ملی راه پیدا کردند.

این مقام مسئول در ادامه از برنامه‌های برگزار شده به مناسبت وفات فاطمه زهرا (س) نام برد و افزود: مراسم عزاداری وفات حضرت ام البنین با حضور مادران آسمانی، همسران و خواهران شهدا، مراسم در پناه مادرم به مناسبت عزاداری حضرت زهرا ویژه دختران دهه هشتادی و پویش روضه‌های خانگی و سومین رویداد ملی مادران قاسم پرور همراه با میز فرزند آوری در همدان برگزار شده است نام برد.

رئیس اداره تبلیغات همدان در پایان یادآور شد: در روز مادر برنامه‌های مهمی شامل جشن تولد در سالن ابن سینا و دو همایش دیگر در همدان برگزار خواهد شد.

کد خبر 5676305

منبع: mehrnews-5676305

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید