یکشنبه، 9 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » وجود ۵ بیمار کرونایی در آی. سی. یو شاهرود/خطر کرونا جدی است

وجود ۵ بیمار کرونایی در آی. سی. یو شاهرود/خطر کرونا جدی است

کد خبر: 6282

شاهرود- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه شاهرود در وضعیت زرد کرونایی به سر می‌برد، گفت: پنج بیمار در آی. سی. یو بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شیبانی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از مراکز درمانی شاهرود با بیان اینکه هم اکنون این شهرستان در وضعیت زرد کرونایی به سر می‌برد، ابراز داشت: نقشه کرونایی نشان می‌دهد که خطر بروز کرونا همچنان وجود دارد و رعایت قرنطینه تنها گزینه‌ای که از سرایت هر چه بیشتر آن می‌تواند جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه در جدیدترین نقشه کرونایی وضعیت میامی آبی است، افزود: این رنگ بندی دلیل نمی‌شود که بخواهیم در مکان‌های پرتردد از ماسک استفاده نکنیم لذا می‌بایست برای حفظ سلامتی موارد ایمنی به دقت توسط مردم رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه هم اکنون ۱۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند، ابراز داشت: اگر حداقل‌ها در آنفلوانزا یا کرونا رعایت نشود شاهد افزایش شمار بستری‌ها در حوزه تحت پوشش این دانشگاه خواهیم بود لذا عموم مردم را به تکمیل دوره واکسیناسیون و رعایت بهداشت دعوت می‌کنیم.

شیبانی با بیان اینکه پنج بیمار در آی. سی. یو بیمارستان به دلیل کرونا بستری شدند، تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود برای کاهش مدت و میزان بیماری از اقدامات خود درمانی به طور جد پرهیز و حتماً تحت نظر پزشک قرار گیرند.

وی با بیان اینکه خود درمانی روند بیماری را طولانی‌تر کرده و اثر پذیری برخی داروها را از بین می‌برد، افزود: از مردم درخواست داریم قبل از مصرف خود سرانه دارو حتماً با پزشک مشورت کنند چرا که مصرف بی رویه برخی داروهای آنتی بیوتیک مقاومت دارویی ایجاد می‌کند و برای سرما خوردگی‌های بعدی باعث می‌شود تا داروها بی اثر و نیاز به دوز قوی‌تر باشند.

کد خبر 5676500

منبع: mehrnews-5676500

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید