پنج شنبه، 13 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۲۷۰۰ هکتار از اراضی مریوان تا اردیبهشت ۱۴۰۱ تبدیل به آبی می شود

۲۷۰۰ هکتار از اراضی مریوان تا اردیبهشت ۱۴۰۱ تبدیل به آبی می شود

کد خبر: 6235

مریوان- استاندار کردستان گفت: تا اردیبهشت سال آینده ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایاب سد گاران در مریوان تبدیل به آبی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در نشست با اقشار مختلف مردم مریوان، اظهار داشت: رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت دغدغه جدی برای توسعه کردستان دارند و آماده کمک برای رشد استان هستند.

وی بر عزم دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و جهش در همه حوزه‌ها در کردستان تأکید و گفت: ما در کردستان به واسطه عقب ماندگی‌هایی که از گذشته به دلایل مختلف وجود دارد وظیفه سنگین‌تری داریم.

استاندار کردستان تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌ها نهایت استفاده را برای رشد و ارتقای شاخص‌های استان ببریم.

زارعی کوشا افزود: مریوان نیز به واسطه طبیعت و موقعیت منحصر به فرد مرزی، به طور ویژه در همه بخش‌ها از جمله کشاورزی، گردشگری و اقتصادی از توانمندی مثال زدنی برخوردار است‌.

وی خاطرنشان کرد: در بحث منطقه آزاد تجاری مریوان و بانه، اولین استانی بودیم که اساسنامه آن در هیئت دولت به تصویب رسید و مطالعات طرح جامع آن نیز ۷۰ درصد پیشرفت دارد که با بهره‌برداری از آن، اقتصاد منطقه متحول خواهد شد.

زارعی کوشا به اتفاقات اخیر اشاره کرد و گفت: مردم کردستان با هوشیاری، توطئه‌های شوم دشمنان و مزدوران آنان را نقش بر آب کردند چرا که به خوبی عقب ماندگی ناشی از ناامنی را تجربه کرده‌اند.

استاندار کردستان اعلام کرد: در سفر رئیس جمهور با پیگیری‌های صوت گرفته، نهاد رئیس جمهوری را قانع کردیم، پروژه محوری کنارگذر مریوان - باشماق را در ردیف مصوبات قرار دهد که این اتفاق افتاد و قرار است بنیاد مسکن با همکاری راه و شهرسازی برای احداث این طرح ۱۲ هزار میلیارد ریالی اقدام کند.

زارعی کوشا اعلام کرد: همچنین با پیگیری‌های به عمل آمده تا اردیبهشت سال آینده بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد گاران در مریوان تبدیل به آبی می‌شود.

وی افزود: با عملی شدن این مهم شاهد تحولی بزرگ در عرصه کشاورزی منطقه خواهیم بود.

استاندار کردستان اعلام کرد: با آبی شدن هر هکتار از این اراضی، برای یک نفر به صورت پایدار شغل ایجاد می‌شود و این کار بسیار ارزشمند است.

کد خبر 5675975

منبع: mehrnews-5675975

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید