یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » ۱۷ استراحتگاه در محورهای مواصلاتی استان سمنان ایجاد شد

۱۷ استراحتگاه در محورهای مواصلاتی استان سمنان ایجاد شد

کد خبر: 6224

دامغان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمنان از ایجاد ۱۷ استراحتگاه در راه‌های استان خبر داد و گفت: هدف از این اقدام کاهش واژگونی خودروها است.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان منصور کیایی غروب شنبه در حاشیه بازدید پروژه اجرای عملیات خط کشی محور دامغان-معلمان بابیان اینکه به دلیل وقوع واژگونی‌های زیاد خودروها در محورهای استان نقاط حادثه خیز و مکان‌های وقوع حوادث مورد بررسی قرار گرفته است، ابراز داشت: علاوه بر راه و سایر عوامل دیگر علت تأثیرگذار بر واژگونی خودرو خستگی و خواب آلودگی راننده است که منجر به واژگونی خودروها می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه یکنواختی جاده منجر به کاهش عدم هوشیاری راننده و سهیم شدن بخش عمده‌ای از تصادفات به واژگونی خودرو مبنی بر خواب آلودگی و عدم توجه به جلو راننده می‌شود لذا تلاش‌های عمده برای ایجاد جذابیت بین مسیر صورت گرفته است، افزود: در این راستا ۱۷ استراحتگاه در راه‌های استان سمنان ایجاد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان بابیان اینکه امروز این اداره کل برای کاهش واژگونی خودروها گام‌های بلندی برداشته است، ابراز داشت: خط کشی یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی استان، نصب پنج هزار و ۶۰۰ تابو اخطاری و انتظامی و بازسازی هفت هزار تابلو موجود از جمله این موارد را در بر دارد.

منصور کیایی بابیان اینکه بهسازی، لکه گیری و روکش آسفالت از جمله عملیاتی که همه ساله در حوزه استحفاظی استان صورت می‌گیرد، تصریح کرد: طی ۹ ماهه سال جاری عملیات ایمن سازی شیب شیروانی حاشیه راه‌ها به طول ۱۲۰ کیلومتر دیگر اقدام مهمی که تاکنون صورت گرفته و همچنان نیز تداوم دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد فضای مناسب در حاشیه راه‌ها هستم که در کاهش واژگونی خودروها اثرگذار باشد، افزود: امروز می‌کوشیم تا بتوانیم علیرغم کمبود اعتبارات لازم بهترین خدمات را به مسافران ارائه دهیم تا بتوانیم در پیشگیری از تصادفات یا واژگونی خودروها سهم مهم ایفا کنیم.

کد خبر 5675947

منبع: mehrnews-5675947

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید