پنج شنبه، 20 اردیبهشت 1403
رخدادشهر » استان‌ها » اجرای طرح غربالگری سلامت دانش آموزان/مشارکت ۹۰ مراقب سلامت

اجرای طرح غربالگری سلامت دانش آموزان/مشارکت ۹۰ مراقب سلامت

کد خبر: 6214

بیرجند- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: غربالگری سلامت و بیماری دانش آموزان تا پایان اسفند سال جاری با ۹۰ مراقب سلامت در مدارس خراسان جنوبی انجام می‌شود.

مهدی گلدانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در برخی از مدارس خراسان جنوبی مراقبین سلامت فعالیت می‌کنند، افزود: وزارت بهداشت سالانه غربالگری ۳۵ هزار دانش‌آموز را توسط مراقبین سلامت برای استان‌ها مشخص می‌کند که با وجود ۹۰ مراقب سلامت در مدارس خراسان جنوبی، این غربالگری تا پایان اسفند ماه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هر مراقب سلامت ۴۸۰ تا ۵۰۰ دانش‌آموز را در طرح غربالگری تحت پوشش قرار می‌دهد که با این حساب در خراسان جنوبی ۴۵ هزار دانش‌آموز در تمام پایه‌های تحصیلی غربالگری می‌شوند.

گلدانی مقدم با بیان اینکه در غربالگری سلامت بینایی سنجی، بهداشت دهان و دندان، شنوایی سنجی و قد و وزن توسط مراقبین سلامت انجام می‌شود، گفت: غربالگری بیماری‌ها هم در این طرح صورت می‌گیرد که تاکنون رصدی در رابطه با اینکه دانش آموزان خراسان جنوبی در چه موردی بیشترین مشکلات سلامت و بیماری را دارند صورت نگرفته است.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تا پایان اسفند ماه سال جاری غربالگری ۴۵ هزار دانش‌آموز در خراسان جنوبی به اتمام می‌رسد.

کد خبر 5675617

منبع: mehrnews-5675617

دسته بندی: استان‌ها
تبلیغ

نظر شما

  • نظرات ارسال شده شما، پس از بررسی و تأیید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی‌شود
برای کد جدید روی آن کلیک کنید